۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۳۵۴
مدیر کانون خورشید:

گسترش کمی و ارتقای کیفی و فرهنگی مراکز شهری مکمل یکدیگر هستند

حجت الاسلام مشکوری گسترش کمی و ارتقای کیفی و فرهنگی مراکز شهری را مکمل یکدیگر دانست و گفت: توسعه کمی زیرساختهای شهری بدون توجه کیفی سازی و مؤلفه­ های فرهنگی مهم‌ترین آسیب برای شهرهای مذهبی کشور است.
حجت الاسلام محمد حسین مشکوری

حجت الاسلام محمد حسین مشکوری، مدیر کانون خورشید، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی سیره حضرت امام رضا(ع) در گسترش علوم اسلام و شیعی پرداخت و گفت: حضرت امام رضا(ع) به واسطه‌ فرصتی که در حکومت اسلامی پیدا کردند، از امتیازات ویژه ای بهره مند شدند، در حالی چنین فرصتی برای دیگر امامان به وجود نیامده بود؛ بنابراین امام هشتم از مقام دوم خلافت برخودار شدند.

حجت الاسلام مشکوری با بیان اینکه استراژی شیعیان در دوران حضرت امام رضا(ع) تغییر پیدا کرد، گفت: تقیه و فعالیتهای پنهانی شیعیان در این دوران به پایان رسید و کلام و معارف و علوم اسلامی و شیعی در جامعه ترویج و گسترش یافته بود.

مدیر کانون خورشید بیان کرد: حضرت امام رضا(ع) در این دوران جلسات درس و پاسخگویی به شبهات ادیان دیگر را برپا کردند و  همچنین عالمان شیعه با الگوگیری از سیره امام هشتم، معارف و علوم اسلامی و شیعی را در منبرها و کرسیهای درس خویش ترویج داده بودند.

وی در بخش دیگر از سخنانش بر ضرورت گسترش نمادهای اسلامی در شهرهای مذهبی کشور تأکید کرد و گفت: مناسب است که در معماری شهری مذهبی کشور همچون قم و مشهد از  نمادهای اسلامی استفاده شود و همچنین برنامه های فرهنگی در مراکز شهری و ابنیه تاریخی انجام شود تا مردم با فرهنگ این شهرها آشنا شوند.

 حجت الاسلام مشکوری توسعه کمی زیرساختهای شهری بدون توجه کیفی سازی و مؤلفه های فرهنگی مهمترین آسیب برای شهرهای مذهبی برشمرد و افزود: جامعه نیاز به توسعه زیرساختهای شهری و گسترش مراکز  تاریخی دارد، اما تنها این مسأله کافی نیست، بلکه باید مسؤولان در جهت فعالیتهای فرهنگی و کیفی سازی این مراکز برنامه ریزی مناسبی کنند.

حجت الاسلام مشکوری عنوان داشت: در کشورهای همچون اندونزی و مالزی ابنیه و مراکز زیارتی و تاریخی با معمارهای اسلامی بسیاری وجود دارد، اما این مراکز به محلی برای ترویج افکار فرقه انحرافی وهابیت تبدیل شده است.

مدیر کانون خورشید گسترش کمی و ارتقای کیفی و فرهنگی مراکز  شهری را مکمل یکدیگر دانست و گفت: اقشار مختلف مردم ازمعماری ایرانی اسلامی رواقها و صحن­های حرم رضوی بهره مند می­شوند و همچنین معارف دینی، سبک زندگی و سیره  امام رضا(ع)  از سوی مبلغان برای زائران تبیین می‌شود، بنابراین انجام فعالیتهای فرهنگی در اماکن متبرکه سبب افزایش آگاهی و معرفت زائران نسبت به اهل بیت(ع) خواهد شد./998/302/ب3

 

 

ارسال نظرات