۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۲۹۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

اقتصاد مقاومتي نبايد رياضت اقتصادي معني شود/ فروش اجناس خارجی سم تولید است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: اقتصاد مقاومتي نبايد رياضت اقتصادي معني شود بلكه لذت بردن از نعمتهاي الهي و اتكا به توان موجود مفهوم اصلي شعار سال است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایحان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي نبايد رياضت اقتصادي معني شود بلكه لذت بردن از نعمتهاي الهي و اتكا به توان موجود مفهوم اصلي شعار سال است.

وي با انتقاد از وضع نابسامان مصرف گرایی و بالا بودن هزينه ها در كشور، اصلاح الگوی مصرف را یکی از راه کارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان كرد: چنانچه الگوي مصرف كنوني كشور اصلاح و اسراف و تبذير كنار گذاشته شود، كشور از هر لحاظ خودكفا خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و رفع موانع خدمت رسانی به مردم، افزود: اقتصاد مقاومتي را نبايستي تنها در مسائل اقتصادي گنجاند بلكه خدمت رساني به مردم و حل مشكلات آنان مصداق بارز اقتصاد مقاومتي است.

وی روستاها را دارای اهمیت بسیار در حوزه اقتصاد عنوان و تصریح کرد: خدمت رساني به روستاهاي محروم و دور افتاده و رفع نيازهاي روستاييان به امكانات شهري، سبب رونق توليد، كشاورزي و اشتغال‌زايي در روستاها شده و به اقتصاد كشور كمك خواهد كرد.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری مفهوم اقتصاد مقاومتي را طبق آيات و مفاهيم قرآني و روايات اسلامي به مديران دولتي تبيين و بر تلاش همگاني براي اقدام مؤثر در تحقق فرمايش مقام معظم رهبري تأكيد كرد و افزود: اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را باید جدی گرفت، چرا که مذاکره و نگاه به بیرون هیچگاه کشور را از سختی ها عبور نخواهد داد، تأکید کرد: اقتصاد کشور تنها با توجه به قابلیت های درونی کشور و استعدادهای موجود در داخل کشور است که به شکوفایی اقتصادی خواهد رسید.

امام‌جمعه جلفا با بیان اینکه یکی از آسیبهای بزرگ اقتصادی کشور مسأله قاچاق کالا است که در حقیقت کمر تولید داخلی را شکسته است، عنوان کرد: مسأله قاچاق نیز موضوعی است که با فلج کردن چرخه تولید و ورشکستگی تولیدکنندگان به نفع کشورهای بیگانه و به ضرر اقتصاد داخلی کشور عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصادی مقاومتی توجه به تولیدات داخلی و عرضه محصولات تولید داخل در کشور است، افزود: از ابتدای مسیر ورودی جلفا تا انتهای شهر، پر است از مغازه‌هایی که در آنها لوازم و اجناس خارجی به فروش می‌رسد و این در تضاد آشکار با مبانی اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با تأکید بر توجه به محصولات داخلی، تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی، خرید محصولات داخلی و عرصه آنها در شهرستان وضعیت اسفناکی دارد و ما به‌ جای حمایت از تولید داخلی برای تولیدات کشورهای بیگانه بازاریابی می‌کنیم و از تولیدات آنها حمایت می‌کنیم و با این وضع به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را عملی کرد./854/302/ب2

 

ارسال نظرات