۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۴۳۸۹۴
استاد حوزه علمیه همدان:

سیره رضوی در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام صفری افلاکی با بیان این که ترویج سیره رضوی در جامعه باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: نهادین شدن فرهنگ رضوی در کشور بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی را هموار می کند.
صفری

حجت الاسلام ناصر صفری، افلاکی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه امام رضا(ع)، گفت: دلیل اصلی پذیرفتن ولایتعهدی از سوی امام رضا(ع) انتقال پرچم اسلام از مدینه به ایران بود.

وی در ادامه با اشاره به آیه «فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ» افزود: این مطلب در قرآن نیز اشاره شده است و پیامبر(ص) به اصحاب خویش می فرماید که این قوم، قوم سلمان است.

حجت الاسلام صفری افلاکی با اشاره به برخی روایات، اظهار داشت: روایات فراوانی در این زمینه وجود دارد که در آخر الزمان ایرانیان اسلام را به اعراب می آموزند.

وی با بیان این که آموزش اسلام از سوی ایرانیان از زمان رسول خدا(ص) آغاز شد، گفت: بعد از هجرت امام رضا(ع) به خراسان ایران به پرچمداری اسلام ناب در جهان اسلام مبدل شده است.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به شخصیت ذوابعاد امام رضا(ع)، تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل اتحاد و همگرایی در کشور در میان مذاهب و اقوام وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) در ایران است.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل درباره جایگاه امام رضا(ع) در کشور، خاطر نشان کرد: امام راحل به شایستگی فرمود که آستان قدس رضوی مرکز قدرت ایران زمینه است.

حجت الاسلام صفری افلاکی با بیان این که ترویج سیره رضوی در جامعه باید در دستور کار قرار گیرد گفت: نهادین شدن فرهنگ رضوی در کشور بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی را هموار می کند.

وی در پایان با اشاره به کتاب خانه و حوزه پربار خراسان تصریح کرد: وجود امام رضا(ع) در خراسان سبب گرمی بازار علم دین در این دیار شده و حوزه کهن و سترگ خراسان و کتاب خانه های مهم این شهر حکایت از این واقعیت دارد./979/303/ب2

 

 

 

ارسال نظرات