۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۴۳۸۹۱
استاد حوزه علمیه:

امام رضا مصداق بارز مقابله با استکبار و طاغوت است

حجت الاسلام بهشت با بیان این که امام رضا(ع) در سیر مبارزه با طاغوت زمان سرآمد بود، گفت: امام رضا(ع) در دوران زندگی سراسر رحمت خود مصداق مقابله و مبارزه با استکبار و طاغوت بود.
امام رضا

حجت الاسلام ابراهیم بهشت، استاد حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه امام رضا(ع) در جامعه، اظهار داشت: امام رضا(ع) هشتمین اختر تابتاک آسمان امامت و ولایت است که باید در همه امور محور توجه مسلمین باشد.

وی افزود: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای درک وجود گرانبهای امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است و باید معرفت خود را نسبت به این دو بزرگوار ارتقا دهیم.

حجت الاسلام بهشت در ادامه با اشاره به لزوم الگوپذیری از امام رضا(ع)، تصریح کرد: باید تمام اهتمام مسؤولان فرهنگی این باشد که شخصیت امام رضا(ع) را به عنوان الگویی مناسب به جوانان معرفی کنند.

وی با بیان این که امام رضا(ع) در سیر مبارزه با طاغوت زمان سرآمد بود، ابراز داشت: امام رضا(ع) در دوران زندگی سراسر رحمت خود مصداق مقابله و مبارزه با استکبار و طاغوت بود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حدیث معروف سلسله الذهب از ناحیه امام رضا(ع) روایت شده است که در آن به زیبایی مسأله توحید تبیین شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به توحید در همه ساحت ها، تصریح کرد: امام رضا(ع) در ذیل این حدیث به ما می فهماند که باید در همه ساحت های توحید مانند توحید ذات، توحید صفات مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام بهشت تأکید کرد: توحید و اعتقاد به آن را بسترساز رفع بسیاری از مشکلات دانست و گفت: باور به توحید سبب می شود که بسیاری از مشکلات اعتقادی در جامعه مرتفع شود.

وی در پایان این امام رئوف را نعمت و رحمتی بسیار بزرگ از ناحیه خداوند برای کشور ایران دانست و گفت: همه افراد جامعه باید بکوشند که با بالا بردن سطح معرفت خود نسبت به ایشان ظرفیت وجودی خود را گسترش دهند./979/303/ب2

ارسال نظرات