۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۴۳۸۶۶
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

امام رضا در ساماندهی عقاید اسلامی نقش برجسته‌ای داشت

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با بیان اینکه امام رضا(ع) در دوران خود به ایجاد پایگاه علمی و بستر سازی برای نشر و گسترش علوم حقیقی پرداخت، گفت: آن حضرت با علم لدنی خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اخلاقی و سیاسی در هدایت و ساماندهی عقاید اسلامی نقش برجسته‌ای ایفا کرد.
حرم رضوی

طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) با اشاره به دلایل پذیرش ولایتعهدی مأمون از جانب امام رضا(ع)، گفت: در ابتدا امام رضا(ع) ولایتعهدی را نمی پذیرفت، اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که ایشان مجبور به پذیرش آن شد.

وی افزود: زمانی که از ایشان پرسیده شد چرا شما ولایت عهدی مامون را پذیرفته‌اید در پاسخ این سوال حضرت فرمودند: یوسف که پیامبر الهی بود با اختیار خود به دستگاه مشرک راه یافت و این در حالی است که من به عنوان وصی پیامبر(ص) به اجبار در دستگاه شخصی راه یافتم که اظهار مسلمانی دارد.

شاکری اضافه کرد: دلیل پذیرش این مسؤولیت از سوی حضرت یوسف(ع) انجام رسالت اجتماعی بود که خداوند به ایشان محول کرده بود و آن حضرت از هیچ کوشش و تلاشی در انجام آن مسؤولیت خطیر در راستای رسیدگی به امور مردم فروگذاری نکرد و این امر نشان می‌دهد که مهم‌ترین مسؤولیت امروز مسؤولان بدون در نظر گرفتن اختلاف سلیقه‎ها، رسیدگی و خدمت به مردم است.

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در دوران حیاتش به ایجاد پایگاه علمی و بستر سازی برای نشر و گسترش علوم حقیقی پرداخت، گفت: آن حضرت با علم لدنی خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اخلاقی و سیاسی در هدایت و ساماندهی عقاید اسلامی نقش برجسته‌ای ایفا کرد.

وی افزود: امام رضا(ع) همانند نیاکانش از مقام علمی بالایی برخوردار بود به همین دلیل ایشان را عالم آل محمد لقب دادند.

شاکری با اشاره به معاشرت امام رضا(ع) با مردم، خاطر نشان کرد: آن بزرگوار با مردم عادی و زیر دستان بسیار مهربان و رئوف بود زمانی هم که سفره غذا برای آن حضرت پهن می‌شد همه نوکران و بردگان را بر سر سفره می‌نشاند سپس با آنان غذا میل می کردند.

وی با اشاره به شخصیت ملکوتی امام رضا(ع) گفت: اخلاق و زهد امام رضا سبب شد تا نه تنها در مدینه بلکه در سراسر دنیای اسلام ایشان به عنوان محبوبترین و رئوفترین فرد خاندان پیامبر(ص) مورد قبول عامه قرار گیرند.

شاکری مهمترین دغدغه امام رضا(ع) را روشنگری در مسائل دینی و تلاش برای آگاهی و بیداری امت اسلامی دانست و بیان کرد: امام رضا با این حال که شایشته خلافت بودند اما هرگز درپی به دست گرفتن امر خلافت نبودند.

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین خاطرنشان کرد: امروز می طلبد محبان آن حضرت با توجه به سیره عملی و رفتاری آن امام همام سبک زندگی خود را براساس فرمایشات گهربار ایشان و شیوه اسلامی نه غربی تغییر دهند./813/302/ب3

ارسال نظرات