۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۴۳۸۲۵
سید حسن نصرالله:

تردید رژیم صهیونیستی در بقای خود/ جامعه صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‎تر است

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد پیروزی علیه دشمن صهیونیستی در سال 2006 تاکید کرد که مقاومت در برابر اشغالگران به چالش عظیمی برای رژیم اشغالگر قدس تبدیل شد.
سید حسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت سالروز جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی، در مجتمع موسی عباس در شهر بنت جبیل آغاز شد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی گفت: در دهمین سالگرد پیروزی مقاومت و ارتش و ملت لبنان در جنگ تموز 2006، از تمام کسانی که این پیروزی را ایجاد کردند چه مردان مقاومت، ارتش، نیروهای امنیتی، شهدا و مجروحان، رهبران سیاسی و امنیتی و رسانه‌ها و تمام انسان‌های پاک در جهان اسلام و عرب تشکر و قدردانی می‌کنم.

تشکر از ایران و سوریه به دلیل ایستادگی تاریخی در کنار مقاومت

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: از سوریه و ایران به دلیل ایستادگی تاریخی آنها در کنار لبنان و مقاومت در جنگ تموز سال 2006 تشکر و قدردانی مخصوص می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این سالگرد، به نظر می‌رسد که تکاپوی اسرائیلی‌ها از اهتمام لبنانی‌ها و اعراب بیشتر بوده به گونه‌ای که مقام اسرائیلی چه کنونی و سابق وجود نداشته که طی 30 روز گذشته درباره این جنگ صحبت نکرده و دلیل آن این بوده که جنگ تموز سال 2006 برای اسرائیلی‌ها یک نقطه عطف تاریخی مهم و جدی بوده که پیامدهای مهمی برای این رژیم داشته است.

به گزارش تسنیم، سید حسن نصرالله گفت: چه در لبنان و چه در جهان عرب و اسلام، تلاش‌های وجود داشت تا این جنگ و پیروزی‌ها و دستاوردهایش نادیده گرفته شود. زمانی که سخن درباره پیروزی در جنگ تموز مطرح می‌شود، صحبت‌ها درباره عنوان بلند و مهمی با نام "شکست اهداف دشمن" مطرح می‌شود و کسانی که می‌خواهند بگویند پیروزی حاصل شده درباره شکست اهداف دشمن سخن می‌گویند اما این بخشی از حقیقت بوده و جنبه دیگری نیز وجود دارد که امروز می‌خواهم درباره آن صحبت کنم.

تصمیم تجاوز به لبنان از سوی آمریکا اتخاذ شد

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: تصمیم تجاوز به لبنان، تصمیمی بود که از سوی آمریکا اتخاذ شد، لذا پیروزی در جنگ سی و سه روزه دستاورد عظیمی است. اگر بخواهیم نگاهی گذرا به اهداف این تجاوز که دشمن نتوانست آن را محقق کند داشته باشیم باید بگوییم که از بین بردن مقاومت، کشتار نیروها و فرماندهان مقاومت، خلع سلاح مقاومت، بیرون کردن حزب الله از معادلات داخلی و منطقه‌ای، بیرون کردن مقاومت از جنوب اللیطانی، تبدیل کردن جنوب اللیطانی به یک منطقه خالی از سکنه، و دور کردن مقاومت از مرزها و تحمیل نیروهای چند ملیتی از جمله اهداف این تجاوز بود.

نصرالله با اشاره به نتایج این جنگ در حالی که مقاومت در حالت دفاعی کامل به سر می‌برد گفت: نتایج این جنگ از طریق مقاومت، جانفشانی و پایداری به دست آمده است و من از پژوهشگران می‌خواهم که این موضوع را بررسی کنند.

جنگ 33 روزه به متزلزل شدن سازمان نظامی اسرائیل منجر شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: از دیگر نتایج این جنگ،‌ متزلزل شدن سازمان نظامی اسرائیل بوده که به بحران اعتماد در این سازمان منتهی شد و همچنان این بحران اعتماد در سطوح مختلف وجود دارد. از سوی دیگر اعتماد اسرائیلی‌ها به ارتش و توانایی‌ها آن در پیروزی و به پایان رساندن جنگ نیز متزلزل شد و این خطرناک‌ترین موضوع برای رژیم اسرائیل بوده است. این عناوین بدان معنا بوده که موضوع اعتماد میان ارتش و مردم و سران سیاسی با چالش مواجه شد و این پیامدهای تعیین کننده‌ای به همراه داشت.

تل‌آویو در جنگ 33 روزه نتوانست اهدافی که واشنگتن از آن خواسته بود را محقق کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: از جمله نتایج دیگر پیروزی در جنگ 33 روزه، سقوط نظریه نظامی اسرائیل است که بن گوریون آن را مطرح کرده بود. این نظریه در هیچ جنگی بین اعراب و اسرائیل از بین نرفت اما در جنگ 33 روزه شکست خورد. رژیم صهیونیستی قصد داشت که خیلی سریع پیروزی‌های پی در پی را محقق کند و به زعم خود در زمین دشمن و در مرزها بجنگد و جبهه داخلی آرام باشد، اما جنگ 33 روزه و جنگ غزه ثابت کرد که جبهه داخلی آرام نخواهد ماند.

وی ادامه داد: از جمله نتایج دیگر این جنگ این بود که مقامات رژیم صهیونیستی به محدودیت توانایی اسرائیل پی بردند و سقف بلندپروازی‌های این رژیم کاهش یافت. وقتی امروز هدفی را اعلام می‌کنند، این هدف، هدفی سطح پایین است. همچنین نقش کارگری اسرائیل برای اجرای نقشه‌های آمریکا محدود شد و این رژیم در جنگ 33 روزه نتوانست اهدافی که واشنگتن از آن خواسته بود را محقق کند.
پس از جنگ 33 روزه بار دیگر تردیدها درباره موجودیت اسرائیل مطرح شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: پس از جنگ تموز بار دیگر تردیدها درباره موجودیت اسرائیل مطرح شد این در حالی است که تا پیش از این وضعیت درباره اطمینان و سیطره اسرائیل کاملا متفاوت بوده به خصوص پس از آنکه آمریکایی‌ها وارد عراق شدند و هیچ کسی درباره بقای اسرائیل تردیدی نداشت اما این تردید پس از جنگ تموز بار دیگر ایجاد شد.

وی افزود: رییس کنونی اسرائیل اعلام کرده که حزب‌الله از تلاش‌های خود برای نابودی اسرائیل دست بر نخواهد داشت و خواستار وحدت شد و ما نیز می‌دانیم در صورتی که جنگ آتی بر ما تحمیل شود بسیار بی‌رحمانه خواهد بود و با این وجود از آن خارج خواهیم شد و دست برتر را خواهیم داشت و فرصت دومی وجود نخواهد داشت چون خود وی گفته است: شکست اسرائیل به معنای آن است که دیگر وجود نخواهد داشت.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: نتانیاهو در این باره گفته است که پس از جنگ دوم تموز جهت‌گیری‌ها تغییر کرده و کاملا آشکار است که اسرائیل دیگر دولتی که امکان پیروزی بر آن وجود ندارد، نیست و بار دیگر تردیدها درباره موجودیت آن نه فقط در میان دشمنان بلکه در میان دوستان نیز بوجود آمد.

وی گفت: شیمون پرز اعلام کرد که پیش از این جنگ،‌ همه جهان عرب درباره موجودیت اسرائیل تسلیم شده بود اما پس از این جنگ در این باره عقب نشینی کرد و این موضوع که هیچ راه حل نظامی در این باره وجود ندارد بدان معناست که اسرائیل نمی‌تواند در این منطقه باقی بماند.

شما سست تر از خانه عنکبوت هستید

نصرالله افزود: از جمله نتایج دیگر این جنگ، تقویت نیروی بازدارندگی مقاومت در لبنان است که رژیم صهیونیستی به آن اعتراف کرد. این دیگر فقط یک سخن نیست، بلکه حقیقت است و واقعیتی است که مقامات اسرائیلی به آن اعتراف می‌کنند. سخنان چند روز پیش نتانیاهو درباره معادله آرامش در مقابل آرامش با لبنان بعد از اعتراف این رژیم به معادله بازدارندگی که در جنگ 33 روزه به اثبات رسید، مطرح شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: وجه اشتراک بین این نتایج این است که اسرائیل در جنگ 33 روزه، روحیه، اعتماد به نفس، اراده، هیبت، اعتماد به ارتش و اطمینان به باقی ماندن در این منطقه را از دست داد.

وی افزود: مشکل اسرائیل این است که دائما می‌خواهد تلاش کند که اعراب را قانع به این موضوع کند که شکست دادن این رژیم غیر ممکن است.

نصرالله گفت: در سال 2000 میلادی، گفتم که اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است و جنگ 33 روزه این منطقه و این حقیقت را ثابت کرد و اسرائیلی‌ها نسبت به این امر مطمئن هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: شما جامعه‌ای هستید که از خانه عنکبوت نیز سست‌تر بوده و از جنگ و دفاع از خود خسته شده است.

سید حسن ‌نصرالله اضافه کرد: جنگ بنت جبیل جنگ هوشیاری بوده و تمام هدف آنها رسیدن به ورزشگاه و برافراشتن پرچم اسرائیل بر فراز آن بوده و اینکه گفته می‌شود آنها خانه عنکبوت نبوده بلکه مشت فولادی هستند در این جنگ موضوع خانه عنکبوت ثابت شد.

وی گفت: امروز نه آمریکا و نه شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله به لبنان منتی بر ما ندارد و ما از 10 سال پیش در امنیت به سر می‌بریم و این نتیجه جنگ تموز و معادله بازدارنگی و تحول در اسرائیل و واقعیت‌هایی است که پیروزی مقاومت و لبنان و محور مقاومت در جنگ تموز ایجاد کرد، بوده است.

نصرالله افزود: اسرائیل امروز بعد از آنکه دید شهرک‌هایش در ترس به سر می‌برند، از حمله به الجلیل واهمه دارد. این رژیم امروز در مقابل کشوری قرار دارد که می‌داند قدرت و ایمان و عزم و اراده‌ این کشور روز به روز بیشتر می‌شود.

اذعان وزرا و ژنرال‌های اسبق در آمریکا به تأسیس داعش از سوی این کشور

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: درباره اوضاع منطقه، از لبنانی‌ها و ملت‌های منطقه می‌‌خواهم که اظهاراتی را که امروز در آمریکا درباره مسؤولیت دولت این کشور درباره تاسیس و حمایت از داعش مطرح می‌شود، پیگیری کنند. امروز وزرا و ژنرال‌های اسبق در دولت آمریکا و بعد از آنها اعتراف می‌کنند که ما داعش را به وجود آوردیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: آنها در گروه القاعده نفوذ کرده بوده و زندانی‌هایی از القاعده در اختیار آنها بوده که ابوبکر البغدادی و ابومحمد الجولانی نیز در اختیار آنها قرار داشته است. چه کسی می‌تواند این موضوع را درک کند آمریکایی که می‌تواند تراکنش دلار و سلاح را ردیابی کند، نمی‌داند چگونه چندین تُن سلاح و پول به سوریه و عراق ارسال می‌شود.

وی گفت: آنها این گروه را ایجاد کرده و بر اساس آن چیزی که گفته شده این اقدام را با هدف ضربه زدن به محور مقاومت و محدود کردن حزب‌الله انجام دادند و حزب‌الله نه آنکه از سوریه مهمتر است بلکه راس جنگ حاضر در میدان است.

سید حسن نصرالله افزود: این مهمترین سلاحی است که "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری‌خواهان علیه "هیلاری کلینتون" و دولت آمریکا استفاده می‌کند و درباره ایجاد داعش از سوی  اوباما و کلینتون صحبت می‌کند.

آمریکا برای جبران شکست‌هایش تکفیری‌ها را گردهم آورد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: پس از شکست طرح خاورمیانه جدید و پایداری مقاومت در لبنان و فلسطین و پایداری سوریه و ایران و شکست آمریکا در عراق و عدم توانایی آمریکا در تغییر معادلات در افغانستان و عراق، آمریکا تصمیم گرفت که جنگ نیابتی را به کار گیرد و این اقدام را پیشتر در افغانستان به کار گرفته و بدین صورت به یاران قدیمی خود بازگشته و تکفیری‌ها را گردهم آوردند.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: آمریکا کشوری بود که این گروه‌ها را ایجاد کرده و از منابع مالی کشورهای عربی آنها را تامین مالی کرده و به کمک آنها به جنگ پرداخته اما این ورقه نیز در حال انقضا بوده اما می‌خواهند که از آن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کنند و به همین دلیل است که اوباما درباره جنگ در رقه و موصل بسیار اصرار دارد.

وی افزود: آمریکا که گروه‌های داعش و القاعده را ایجاد کرد امروز زمان آن رسیده که از آنها رهایی یابد و من 5 سال پیش  به جنگجویان القاعده و داعش گفتم آمریکا که آنها را ایجاد کرده و به تامین مالی آنها پرداخته و آموزش داده می‌خواهد از آنها رهایی یابد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: امروز به تمامی گروه‌هایی که همچنان در منطقه در حال جنگ هستند می‌گویم که طی 5 سال گذشته از شما برای نابودی محول مقاومت و ملت‌ها و آرزوهای این منطقه سوء استفاده شد و تا از طریق شما کشورها و سازمان‌های تحت سیطره آمریکاو اسرائیل ایجاد شد و اگر همچنان چیزی از اسلام در وجود شما هست این جنگ را که به نفع آمریکا و اسرائیل است متوقف کنید.

نصرالله گفت: از همه کسانی که سلاح به دست گرفتند می‌خواهم که سلاح خود را کنار بگذارند و به آنها می‌گویم که آمریکا در حال سوء استفاده از شماست و اگر دست از نبرد برندارید، ما گزینه‌‌ای غیر از مقابله با شما نداریم. آری، هیچ گزینه‌ای نداریم جز اینکه در میادین در حلب و در همه جا که وظیفه اقتضا می‌کند، باقی بمانیم.

انتخاب رییس جمهور کلید حل مسائل لبنان است

وی در ادامه سخنانش گفت: درباره مسائل داخلی لبنان، باید بگویم که همه متفق القول هستند که کلید حل مسائل لبنان، انتخاب رییس جمهور است.

نصرالله گفت: قبلا برخی مرتکب خطا شدند و برگشتند و معذرت خواهی کردند. ما از امروز اعلام می‌کنیم که نامزد ما برای ریاست پارلمان، نبیه بری است. وی و جنبش امل در نبرد و سیاست شریک ماست. قبل از جنگ 33 روزه ما به انتخاب میشل عون به سمت ریاست‌جمهوری پایبند بودیم. اگر بر سر رییس‌جمهور توافق حاصل شود، ما نسبت به نخست‌وزیری، باز عمل خواهیم کرد.

نصرالله گفت: حفظ امنیت کشور در این شرایط دشوار، از مسؤولیت‌های مقاومت است. لبنان امروز می‌‌تواند از نفت و گاز و منابع خود محافظت کند. امروز تصمیمی سیاسی برای به تعطیلی کشاندن بهره برداری از این ثروت اتخاذ شده است و دولت مسؤول هدر دادن وقت لبنانی‌ها است. دنیا می‌داند که در اینجا نفت و گاز وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان گفت: ما بر ادامه گفت وگو و بر ضرورت مسؤولیت‌پذیری دولت در موضوع نفت و گاز در سایه ناتوانی مالی و اقتصادی تاکید می‌کنیم./980/ب903/د

ارسال نظرات