۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۴۳۴۷۹
امام جمعه دالاهو:

تحقق اقتصاد مقاومتی باید به دغدغه مسؤولان تبدیل شود

امام جمعه دالاهو با اشاره به اینکه توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی نسخه نجات بخش اقتصادی در کشورهای با اقتصاد آسیب پذیر است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی صورت گرفته و تحقق این اهداف به دغدغه مسؤولان تبدیل شود.
حجت الاسلام موسی الرضا نوروزی

حجت الاسلام موسی الرضا نوروزی، امام جمعه شهرستان دالاهو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی نسخه نجات بخش اقتصادی در کشورهای با اقتصاد آسیب پذیر است.

امام جمعه شهرستان دالاهو تصریح کرد: مستکبران و زورگویان جهان از طریق فشار اقتصادی و اعمال تحریم های بی رحمانه به دنبال مطیع ساختن کشورهای آسیب پذیر با اقتصاد وابسته هستند.

وی ادامه داد: باید اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد و توجه به این نسخه شفا بخش نباید در مرحله سخن متوقف شود بلکه باید به مرحله اجرایی رسد تا اقتصاد کشور به معنای واقعی بارور شود.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب و مسؤولان آمار کشور را در زمینه عملیاتی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نمی دانند و تلاش مسوولان در این زمینه باید بیش از این باشد، متأسفانه سیاستهایی که مدنظر رهبر بوده تا کنون پیاده نشده و باید تلاش بیشتری بکار بست.

این مسؤول ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی باید به صورت باور برای مسؤولان ما در آید، برخی این سیستم را باور ندارند، باید مسؤولان بدانند نجات اقتصادی کشور در اقتصاد مقاومتی است و پس از آن باید برای آن ستاد تشکیل داده و به جد تلاش کرد تا اهداف این اقتصاد محقق شود.

حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: یکی از خصوصیات سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که هیچ اندیشمندی تا کنون با این اقتصاد مخالف نبوده و همه این سیاست ها را تحسین کردند.

امام جمعه شهرستان دالاهو اظهار داشت: باور مسؤولان باید به دغدغه تبدیل شود، باید برای تبدیل دغدغه ها به دستور العل کارآمد تلاش کرد مسوولان باید جمع شده و برنامه ریزی کنند و البته پس از برنامه ریزی باید پیگیر باشند تا دستورالعمل ها به خوبی اجرا شوند.

وی در ادامه افزود: گره زدن اقتصاد کشور به مسأله برجام دقیقا قطب مقابل اقتصاد مقاومتی است رهبری در ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تأکید داشتند فکر مسؤولان از این مسأله دور باشد.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: بنا بود که برجام گشایش هایی برای مملکت داشته باشد، ملت ایران قطعأ تحریم را نمی پذیرند و خواستار اقتصادی پویا و مرتبط با جهان هستند اما این مسأله که دست ما به سمت دشمن دراز شود غلط است.

امام جمعه شهرستان دالاهو در پایان عنوان داشت: ما از تحریم استقبال نمی کنیم و آرزوی ما این است که ستمهایی که مستکبران بر مردم کشور ما روا داشته اند تمام شود اما اینکه تمام مشکلات را به عدم ارتباط با کشورهای دیگر ربط دهیم اشتباه است، نسخه اقتصاد مقاومتی عبارت است از نسخه شفابخشی که مردم ایران هم بر حق خودشان پایدار بمانند و هم با افتخار کلمه حق را فریاد بکشند و بر مبانی و اصول انقلابی خود تأکید کرده و عقب نشینی نکنند و در عین حال از جهت معیشتی هم در تنگنا نباشند./857/302/ب2

ارسال نظرات