۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۴۳۴۷۸
حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام:

توجه به مقوله صنعت و تولید، ستیز با دشمن و جهاد است/ عزت و استقلال جامعه در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری صنعت و تولید را از مسائل و ضرورت مهم امروز جامعه دانست و گفت: توجه به مقوله صنعت و تولید و تلاش در این عرصه به معنای واقعی کلمه ستیز با دشمن و جهاد است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب در مراسم تجلیل از صنعتگران و واحدهای صنعتی فعال این استان که به مناسبت 21 مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، صنعت و تولید را از مسائل و ضرورت مهم امروز جامعه دانست و گفت: توجه به مقوله صنعت و تولید و تلاش در این عرصه به معنای واقعی کلمه ستیز با دشمن و جهاد است.

وی با اشاره به اینکه توجه و حمایت از صنعت و تولید داخلی نه تنها برای مسؤولان و آحاد جامعه یک وظیفه قانونی و اجتماعی است، بلکه یک تکلیف شرعی برای همگان نیز محسوب می شود، افزود: همگان مکلف هستند در این عرصه جهادی حضور پیدا کنند و جهادگرانه نقش بیافرینند.

امام جمعه شهرکرد با استناد به حدیثی از امام رضا(ع) صنعت و تسهیل در امور جامعه را امروز بزرگترین خدمت به نظام و جامعه و مایه عزت و استقلال ملی دانست و تأکید کرد: نپرداختن به صنعت و تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی به طور قطع عامل ذلت مؤمنان است.

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام تأکید کرد: همه می دانید که اگر امروز رهبر معظم انقلاب بر روی مسأله مذاکره، برجام و ورود تجار خارجی حساس هستند و بر روی مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید می کنند همه برای آن است که رشد و عزت و استقلال جامعه را در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت های درونی می دانند.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری کلید حل مشکلات اقتصادی امروز جامعه را در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و تأکید کرد: اگر کلید اقتصاد در دست ملت و دولت و انقلاب باشد استقلال و عزت برای کشور به ارمغان خواهد آورد اما اگر این کلید در دست دشمن قرار بگیرد جز ذلت و تحقیر برای جامعه ایمانی و اسلامی هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: تعامل با دنیا و رفت و آمد و ارتباط با کشورها و دولتهای مختلف به جای خودش محفوظ است، اما هیچ کدام از این مسائل نباید به آن جا منجر بشود که با کمبودها و چالشها و مشکلات فراوانی در حوزه صنعت و تولید مواجه بشویم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که صنعتگران ما امروز حتی دغدغه رعایت تکریم خودشان را دارند، تصریح کرد: باید صنعتگر، تولید کننده و سرمایه گذار و اشتغال آفرین ما از جهات متعدد و مختلف تکریم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که تکریم صنعتگران جزء اولویتها و مسائل بسیار مهم است، افزود: اگر صنعتگران و سرمایه‌گذاران ما از سوی هر کجا و هر کسی و هر دستگاهی تحقیر شود به یقین بدانند که این کار آن‌ها خدمت به انقلاب، نظام و جامعه اسلامی و ایمانی نیست./9457/202/ب2

ارسال نظرات