۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۴۳۴۳۰
مسؤول کارگروه قرآن آذربایجان غربی:

اوقاف معرفی داوران استانی را به مسؤولان کشوری در دستور کار قرار دهد

مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات و امور شورای عالی قرآن آذربایجان غربی با تاکید بر مقابله با شکل گیری فضای غیر واقعی اعتراض به داوری ها، گفت: فضای غیر واقعی از اعتراضات نسبت به داوری مسابقات قرآنی شکل گرفته و یک حالت پفکی مانندی از اعتراضات به وجود آورده است.
وحید وکیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید وکیلی، مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات و امور شورای عالی قرآن آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست صمیمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه این استان با جمعی از اساتید و قاریان قرآن ارومیه، اظهار داشت: اهتمام مجموعه اوقاف و امور خیریه کشور به ویژه آذربایجان غربی به فعالیتهای قرآنی و برگزاری مسابقات، قابل تشکر و قدردانی است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه قرآنی و شورای عالی قرآن در آذربایجان غربی، افزود: هدف از تشکیل این کارگروه و شورای عالی قرآنی مقابله با موازی کاری دستگاه های فرهنگی مختلف و ایجاد هماهنگی بین نهادها است تا در عرصه فرهنگی موج مثبتی در جامعه ایجاد شود.

مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات و امور شورای عالی قرآن آذربایجان غربی با انتقاد از عدم هماهنگی اوقاف و امور خیریه استان با شورای عالی قرآن در استان و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، گفت: بر اساس مصوبات کارگروه قرآنی، تمامی وظایف و نقش اوقاف و امور خیریه در مسائل مربوط به معارف قرآنی باید به صورت قانونی احصا شده و به شورای عالی قرآنی و نماینده ولی فقیه در استان گزارش شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی قرآنی مرجع هماهنگی بین نهادهای فرهنگی است، خاطرنشان کرد: نباید از شورای هماهنگی در استان غافل شد، مسابقات مختلف قرآنی پس از طراحی باید به شورا ارسال شده و پس از مطالعه طرح نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود تا بتوان در راستای هر چه بهتر اجرا شدن طرح نهاد مربوطه را همراهی کرد.

وکیلی با بیان اینکه تقویت نهادهای فرهنگی لازم و ضروری است، افزود: ادارات اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی سه نهاد قرآنی هستند که ظرفیت و پتانسیل این سه نهاد باید به اوج خود برسد.
قاری منتخب مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به وجود برخی از اعتراضات به نحوه داوری و انتخاب منتخبین در مسابقات قرآنی، گفت: فضای غیر واقعی از اعتراضات نسبت به داوری مسابقات قرآنی شکل گرفته و یک حالت پفکی مانندی از اعتراضات به وجود آورده است که اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی را به عنوان مجری این مسابقات تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با تاکید بر عدم توانایی منتقدان در بر هم زدن مسابقات قرآنی و ایجاد خلل در اجرای مسابقات، خاطرنشان کرد: افراد معترض به داوری چنین توانایی و قدرتی ندارند و عملکرد منفی آنان سبب پس رفت فعالیتهای داوری قاریان و اساتید قرآنی آذربایجان غربی شده است که این امر باید اصلاح شود.

مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات و امور شورای عالی قرآن آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: تلاش کنید کسانی که وجهه داوری دارند قربانی اعتراضات غیرمنطقی برخی از افراد نشده و معرفی این افراد به عنوان داور به مسؤولان کشوری در دستور کار و پیگرد جدی اوقاف و امور خیریه استان قرار گیرد.936/202/ب3

 

ارسال نظرات