۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۴۳۱۹۶
امام جمعه موقت تهران:

باید آمادگی یقینی برای مقابله با دشمن پیدا کنیم

آیت الله صدیقی با تأکید بر اینکه آمادگی دفاعی و موشکی کشور از ضرورت ها و توصیه اسلام است، گفت: ما انقلاب جهانی را آغاز کرده ایم و نباید از پای بنشینیم.
آیت ‌الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت ‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، بعد از ظهر امروز در گردهمایی تبیینی ترویجی، سبک زندگی کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) این استان که از طریق ویدیو کنفرانس با نواحی مقاومت شهرستانهای 9گانه استان چهارمحال و بختیاری ارتباط داشت، به تشریح اهمیت سرمایه عمر و رعایت اخلاق اسلامی در خانواده و اجتماع پرداخت.

امام جمعه موقت تهران افزود: عمر سرمایه ای است که هر مقدار از آن را از دست دادیم، دیگر بدست نمی آید و روز قیامت حسرت سحرهایی را که بیدار نشده و نماز شب نخوانده ایم خواهیم خورد.

آیت الله صدیقی با غبطه به موقعیت مدافعان حرم، حضور در جبهه های مقاومت را توفیق الهی دانست و با اشاره به ایام دهه کرامت و تقارن این ایام با چله نشینی حضرت موسی(ع) در کوه طور، اهمیت ارتباط با خداوند به عنوان معشوق اصلی را دلیل زنده مانده این پیامبر بزرگ الهی بعد از 40 روز بدون خوردن لقمه ای غذا و جرعه ای آب، بیان کرد که آن حضرت همه چیز را به خاطر خدا از دست داده بود.

رییس بنیاد بین المللی غدیر با تأکید بر با وضو بودن همیشگی، عالم را محضر خدا و محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دانست و با اشاره به پیش بینی حضرت یوسف(ع) از بلایا، افزود: حضرت یوسف(ع) قبل از وقوع بلاها، آنها را پیش بینی می کرد و مسؤولان ما نیز باید قبلاً تحریم ها را رصد می کردند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب ما اسلامی است، افزود: متأسفانه مسؤولان ما اسلامی عمل نمی کنند این در حالی است که همه برنامه های سیاسی و اعتقادی در قرآن و مکتب پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) آمده است؛ باید دعا کنیم مسؤولان ما چشمشان به ولی فقیه و دینشان باشد و نه اینکه تنها بیگانه را ببینند.

آیت الله صدیقی با اشاره به آیه شریفه 38 سوره بقره قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده اگر طبق هدایت من عمل کنید، هیچگاه گمراه و گرفتار بدبختی نخواهید شد.

وی، وعده خداوند متعال را وعده درستی دانست و با اشاره به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اگر دیگران احتمال جنگ با ما بدهند، ما باید یقین داشته باشیم و آمادگی یقینی برای مقابله با دشمن پیدا کنیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: با انتظار کشیدن برای مشاهده حرکت دشمن، راه به جایی نخواهیم برد.

رییس بنیاد بین المللی غدیر، حفظ اسرار کشور و پیشگیری از دسترسی دشمنان به آن را از مهم ترین مسایل کشور برشمرد و تأکید کرد: یکی از بدبختی های مسؤولان ما این بود که در مذاکرات هسته ای اجازه بازرسی از همه اسرار مملکت را دادند و این مایه تأسف است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نیروی نظامی و سپاهی باید ابتدا عارف شود، سپس سلاح به دست بگیرد، افزود: باید در مُشت امام زمان باشید، وقتی دل در گرو امام زمان باشد، در مشت آن حضرت هستید.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه حجاج برای رمی جمرات و سنگ زدن به شیطان، باید شب ریگها را جمع کنند، به آیه شریفه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» اشاره کرد و ادامه داد:‌ پس از جمع آوری و تقویت سلاح و تجهیزات نباید فکر کنیم تنها یک جبهه نبرد داریم، بلکه باید در سه جبهه جهاد اصغر، جهاد اوسط و جهاد اکبر بجنگیم.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: تا زنده اید رزمنده اید و باید تا زنده هستید مرد باشید و هیچ وقت خانه نشین نباشید که دشمن فکر کند شما ضعیف هستید.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة، گفت: سفارش مولای متقیان این است که پایت را محکم و استوار روی زمین بگذار و جلوی پایت را نبین ‌بلکه دور را نگاه کن؛‌ اما بدبختها می گویند ما موشک نمی خواهیم.

آیت الله صدیقی اضافه کرد:‌ حیف است در مملکتی چنین افرادی بخواهند حکومت کنند؛ شما انقلاب جهانی را آغاز کرده اید و نباید از پای بنشینید.

وی سه نکته مهم و اساسی ‌عصبانی نشدن، کنترل زبان، صبر و استقامت را برای رعایت در زندگی فردی و اجتماعی ضروری دانست و همگان را نسبت به آنها توصیه کرد./9457/پ202/ج

ارسال نظرات