۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۴۳۰۰۷
روحانیت و عرصه‌های جدید تبلیغی؛

استقبال مخاطبان فضای مجازی از فعالیت‌های عمو روحانی

حجت الاسلام فرمانی هدف از راه‌اندازی پایگاه اینترنتی و کانال تلگرامی عمو روحانی را تولید محتوا برای مربیان کودک و نوجوان عنوان کرد و از استقبال مخاطبان فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در فضای مجازی خبر داد.
حجت الاسلام فرمانی، کودک و نوجوان حجت الاسلام فرمانی، کودک و نوجوان حجت الاسلام فرمانی، کودک و نوجوان

حجت الاسلام ابراهیم فرمانی، مسؤول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان اینکه کار با کودک و نوجوان یکی از مشکل‌ترین کارهای تبلیغی است، اظهار داشت: کار با کودک نیازمند آشنایی با ادبیات کودک و یادگیری مهارت‌های ارتباط گیری با کودک است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کار تربیتی، تبلیغی و اثرگذاری با کودکان داشته باشیم در مرحله اول باید بتوانیم با کودکان هم زبان شویم، وارد دنیای آنها شویم و با ادبیات گفت‌وگو با آنها آشنا باشیم.

حجت الاسلام فرمانی با اشاره به اینکه در کار با کودک و نوجوان مهارت ارتباط گیری، هم زبان شدن و مهارت ورود به دنیای بچه‌ها حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: افزون بر محتوایی که داریم، ادبیات آن باید متناسب با بچه‌ها باشد و لحن ارائه هم متناسب با فضای فکری و دنیای عینی بچه‌ها باشد، از این جهت است که کار با بچه‌ها سخت‌تر از قشرهای دیگر است.

محورهای فعالیت مجموعه شکوفه های آسمانی

وی با بیان اینکه مجموعه شکوفه های آسمانی در سه محور در حوزه کودک فعالیت می‌کنند به تشریح این محورها پرداخت و گفت: محور اول در رابطه با خود بچه‌ها و اجرای برنامه برای آنها است مانند برنامه های تربیتی و اجرای ویژه برنامه های مثل جشن تکلیف، جنگ شادی‌ها با رویکرد دینی.

مسؤول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی تصریح کرد: در این محور برای آنها برنامه‌هایی وجود دارد، برای ارائه محتوای دینی از آیتم های متعدد و جذابی استفاده می‌شود، مثل نمایش عروسکی که از جمله کارهای است که در مجموعه ما برای ارتباط گیری با بچه‌ها استفاده می‌شود.

 

تولید محتوا برای مربیان

حجت الاسلام فرمانی با بیان اینکه در محور دوم  کار ما تولید محتوا برای مربیان است، اظهار داشت: در این عرصه هم دو کار در سطح کشوری انجام شده است، تدوین کتاب سال صالحین ویژه سرگروه‌های کودک در سال 94 و 95 که این دو کتاب را برای تمام مناسبت‌های سال از اول فروردین تا پایان اسفند تدوین کرده‌ایم و برای تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی طرح درس برای سرگروه‌ها نوشته‌ایم که به متربی های خود ارائه دهد.

مسؤول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی ابراز کرد: در بحث تولید محتوا در فضای مجازی برای ارتباط بهتر با مخاطبان بیشتری در سطح کشور پایگاه اینترنتی با عنوان عمو روحانی افتتاح کرده‌ایم و از زمانی که این پایگاه اینترنتی راه اندازی شده است مخاطبان خوبی در سطح کشور دارد و بیش از 500نفر در روز از آن بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه مخاطبان پایگاه اینترنتی عمو روحانی و نرم افزار قاصدک مربیان کودک و نوجوان و والدین بچه‌ها هستند، افزود: در شبکه های اجتماعی تلگرام هم کانال محتوایی با عنوان عمو روحانی راه اندازی شد که بیش از 3000 عضو دارد.

برگزاری دوره های تربیت مربی

حجت الاسلام فرمانی با اشاره به اینکه محور سوم کار برگزاری دوره‌های تربیت مربی است، تصریح کرد: با توجه به تجربیاتی که در کار کودک بدست آمده است سعی شد با کمترین زمان و بازدهی بیشتر، این تجربیات در اختیار مربیانی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند ولی مهارت‌های ارتباط گیری را ندارند قرار بگیرد که از این دوره‌ها هم استقبال خوبی شده است./875/ت302/ی

ارسال نظرات