۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۴۲۷۴۷
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم:

برخی مشاغل اختصاص به بانوان دارد/ تعطیلی حضور اجتماعی بانوان به نفع جریان غربی و غیردینی تمام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با بیان این که برخی مشاغل در جامعه اسلامی باید حتما در دست بانوان باشد، تصریح کرد: اگر بانوان متعهد مسلمان برای تصدی این مشاغل تلاش نکنند نوبت به انسان های سکولار و بی اعتقاد و بعضا مردان خواهد رسید که متناسب با شأن جامعه اسلامی نیست.
حجت الاسلام میرکتولی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که ویژگی هر انسانی در برخورداری از هویت صنفی و هویت اعتقادی او تعریف می شود، اظهار داشت: اگر انسان بر اساس افکار و عقاید خود ارزیابی شود ارزش های انسانی و کمالات معنوی به عنوان بالاترین ارزش برای هر انسان خواهد بود.

 

وی با اشاره به هجوم موج افکار التقاطی و انحرافی در جهان خاطرنشان کرد: داشتن یک هویت مشخص و صحیح اسلامی در برابر افکار پوچ می تواند نمودار شخصیت هر انسان باشد که این هویت برای زنان با حجاب تعریف می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با بیان این که بانوان مسلمان برای رسیدن به کمال باید در جامعه حضور داشته باشند و به تحصیلات و مهارت آموزی بپردازند، ابراز داشت: طبیعتا زنان اگر بخواهند در مشاغلی که متناسب با نوع خلقت آنان است فعالیت کنند باید زمینه آن فراهم شود و شرایط را برای حضور زنان در جامعه مهیا کرد.

 

وی با بیان این که برخی مشاغل در جامعه اسلامی باید حتما در دست بانوان باشد، تصریح کرد: اگر بانوان متعهد مسلمان برای تصدی این مشاغل تلاش نکنند نوبت به انسان های سکولار و بی اعتقاد و بعضا مردان خواهد رسید که متناسب با شأن جامعه اسلامی نیست.

 

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم خاطرنشان کرد: زنان برای کارهای سخت بدنی مناسب نیستند و تحقیقات علمی هم نشان داده است که زنانی که در مشاغل سخت و پر استرس کار می کنند به دلیل ترشح آدرنالین بسیار زودتر از موعد به سن پیری می رسند و از لحاظ جسمی مشکلاتی برای آنها به وجود می آید.

 

وی با بیان این که هیچ کس نمی تواند بگوید زن و مرد از نظر ساختار جسم و روح مساوی هستند، ابراز داشت: عدالت اجتماعی به معنای تساوی از برخورداری حقوقی است که هر فرد استحقاقش را دارد و به معنای تساوی در همه چیز نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با اشاره به این که در جامعه اسلامی باید معصومان(ع) و انسان‌هایی که نزدیک به مقام عصمت هستند الگو باشند، افزود: حضرت معصومه(س) به خاطر عصمت و پاکی از گناهی که داشتند الگوی مناسبی برای زنان جامعه اسلامی هستند و باید زنان توجه داشته باشند که ایشان به خاطر رعایت تقوا و عبادت خداوند به این جایگاه رسیدند و اگر زنی سبک زندگی خود را اسلامی کند می تواند به این مقام برسد./843/ت302/س

ارسال نظرات