۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۴۲۷۳۳
مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین:

حمایت از تولید ملی نیازمند شکل گیری فرهنگ مصرف کالای داخلی است

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین با اشاره به اینکه حمایت از کار و سرمایه داخلی گامی بلند برای حرکت در مسیر توسعه است، گفت: حمایت از تولید ملی نیازمند شکل گیری فرهنگ مصرف کالای داخلی است.
حجت الاسلام سید عبدالله قدمی

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی، مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، در باب اقتصاد مقاومتی و شعار سال، ابراز داشت: اگر از تولید داخلی حمایت شود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور رونق پیدا می کند و همچنین نقدینگی نیز کنترل خواهد شد. 
مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین مطرح کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی گامی بلند برای حرکت در مسیر توسعه است، با این وجود اما حمایت از تولید ملی نیازمند شکل ‌گیری فرهنگ مصرف کالاهای داخلی است که این مهم مستلزم برنامه‌ ریزی‌های دقیق و منظمی است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش کیفیت تولیدات داخلی از هجوم واردات کالای بی کیفیت از کشورهای دیگر که سبب رکود واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران شده جلوگیری می شود.

حجت الاسلام قدمی ابراز داشت: نظام برای اینکه تولید و اقتصادی هدفمند داشته باشد باید بسترهایی که بتواند تولید ما را علمی کند و اقتصاد دانایی محور باشد را فراهم کند، اگر این اتفاق در اقتصاد کشور صورت گیرد این مهم به تولید داخلی و معضل بیکاری کمک خواهد کرد.

این مسؤول با اشاره به یکی دیگر از راهبردهای ارتقای اقتصاد، بیان داشت: جلوگیری از واردات بی رویه و وارد نکردن کالاهایی که نمونه و مشابه آن در کشور وجود دارد می تواند مشکلات و معضلات اقتصادی را برطرف کند.

حجت الاسلام قدمی گفت: در زمینه کالای قاچاق یکی از مباحثی که دولت باید به آن بپردازد، شناسایی و مقابله جدی با باندهای قاچاقچیان است که باید از سوی دولت به صورت جدی عملیاتی شود.

وی در پایان مطرح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره آتش زدن کالاهای قاچاق باید عملی شود تا کسی جرأت آسیب زدن به تولید ملی و اقتصاد کشور را نداشته باشد./967/303/ب2

ارسال نظرات