۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۴۲۶۶۱
دبير شوراي اقامه نماز استانداري هرمزگان:

کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ نماز است

دبير شوراي اقامه نماز استانداري هرمزگان با تاکید براینکه نماز يكي از بهترين اعمال دين مبين اسلام بايد مورد توجه قرار گيرد، گفت: كاهش آسيبهاي اجتماعي در جامعه يكي از تاكيدات مسؤولان بوده که تحقق آن نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ نوراني نماز در جامعه است.
مقاله نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علي رئوفي ​معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار امروز دوشنبه در سومين همايش استاني ياوران نماز در هرمزگان، نماز را يكي از مهمترين اركان دين مبين اسلام و عامل مهم کاهش آسيب اجتماعي دانست و گفت: اين يك واقعيت است انساني كه اهل نماز است همين فريضه ديني او را از انجام كارهاي خلاف باز خواهد داشت و اگر انسان به نماز اهتمام نورزد به هر عملي دست خواهد زد.

وی با تاکید براینکه نماز يكي از بهترين اعمال دين مبين اسلام بايد مورد توجه قرار گيرد افزود: كاهش آسيبهاي اجتماعي در جامعه يكي از تاكيدات مسؤولان بوده که تحقق آن نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ نوراني نماز  در جامعه است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان در ادامه به حديثي از حضرت امام حسن عسكري (ع) اشاره و بيان داشت: نماز مرز بين ايمان و كفر است و كسي كه اهل نماز خواندن نيست نمي تواند ادعا كند كه ايمان دارد.

رئوفي با تاکید بر اینکه گام اول ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز عمل متوليان اين حوزه به اين فريضه مهم ديني است گفت: چرا که نگاه مردم به حاكمان و حاكميت در بها دادن و عمل به اين فريضه مهم ديني است و حضور مسؤولان در نماز هاي جماعت به موقع سبب گرایش ديگران به اقامه نماز اول وقت می شود.

دبير شوراي اقامه نماز استانداري هرمزگان گفت: يكي از مباحث مهمي كه در حوزه توسعه و ترويج فرهنگ اقامه نماز بايد  مورد توجه قرار گيرد عدم تداخل زمان مسافرت مردم با اوقات شرعي است و مسؤولان ذيربط در خصوص كنترل و برخورد با رانندگان اتوبوسهاي مسافر بري كه در هنگام نماز براي اقامه اين فريضه مهم ديني از سوی مسافران توقف نمي كنند اقدام كنند.

وی همچنین به وظايف مسؤولان در حوزه فرهنگ نماز اشاره داشت و تصریح کرد: يكي از وظايف اصلي  همه مسؤولان دستگاه هايي اجرايي استان هرمزگان اهتمام جدي بر ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز مي باشد و يكي از مباحث مهمي كه درباره فرهنگ اقامه نماز بايد به آن توجه شود اهتمام به پيامهاي مقام معظم رهبري به اجلاس هاي سراسري نماز در كشور و عمل به فرمايشات ايشان درباره تحقق اين فريضه مهم ديني است.

ريیس شوراي فرهنگي استانداري هرمزگان تصريح كرد: نظارت بر نماز خانه هاي بين راهي و راه اندازي نماز خانه در مسيرهاي كه نماز خانه وجود ندارد از ديگر وظايف مسؤولان مرتبط با اين حوزه است.

رئوفی با اشاره بخشنامه ابلاغي وزيرو معاون وزير كشور در خصوص ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز از سوی دستگاه هايي اجرايي، بيان داشت: مديران دستگاه هاي اجرايي استان نسبت به عملياتي كردن مفاد هفده گانه بخشنامه ابلاغي وزير كشور و معاون توسعه مديريت و منابع وزارت كشور درباره ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز اهتمام ويژه به خرج دهند و گزارش فعاليتهاي صورت گرفته به همراه مستندات را براي ارزيابي سالانه عملكرد مديران در حوزه ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز به ستاد اقامه نماز استان ارسال كنند.

رئوفي در پایان ابراز داشت: عمل به مصوبات هئيت دولت و شوراي انقلاب فرهنگي در خصوص ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز از ديگر وظايف مسؤولان دستگاه هاي اجرايي است كه بايد درباره  تحقق اين مصوبات تا رسيدن به نتيجه مطلوب اقدام كنند./202/851/ب1

ارسال نظرات