۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۴۲۶۱۲
امام جمعه آمل:

دولت با اقدام و عمل به فکر حمایت از تولید داخلی باشد

امام جمعه ‌آمل گفت: عزم و اراده دولتها بر ضربه زدن به کشاورزان و فعالان صنعتی است که وقتی مقام معظم رهبری توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی دارند در مسیر حمایت از تولید داخلی است.
امام جمعه‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل یکشنبه شب در بازدید مدیران شهری آمل و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان این که کارهای بسیاری باید صورت گیرد تا از کشاورزان حمایت های شایسته ای انجام شود، گفت: اقدام مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران قابل تحسین و تشکر است.

وی بیان داشت: عزم و اراده دولت ها بر ضربه زدن به کشاورزان و فعالان صنعتی است که وقتی مقام معظم رهبری توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی دارند در مسیر حمایت از تولید داخلی است.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: بهترین پنبه دنیا را در کشور داشتیم و تعطیل شد اما صدای کسی در نیامده است و سرمایه های بسیاری مانند این را دیگر نداریم.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: به محض خروج برنج از دست کشاورزان نقدفروشی باب می شود که عده ای به دنبال خیانت به کشاورزان هستند.

وی ادامه داد: هر زمانی وضعیت دولت خوب بود کشاورز ضعیف شد و ضرورت دارد حمایت های شایسته ای از کشاورزان صورت گیرد که خدمات ارزنده ای صورت می دهند.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: کار مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران مقدس و مقبول است که باید دست در دست هم دهیم تا به سرانجام رسیده و کار آن صورت گیرد.

وی اظهارداشت: ضرورت دارد کشاورزان را سهامدار کنیم و تعاون و اتحاد در این قضیه صورت گیرد تا این قشر زحمتکش از وضعیت فعلی نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی امری مهم و اساسی است، گفت: ضرورت دارد دولت با اقدام و عمل در این عرصه وارد شده و تلاش های شایسته ای صورت دهد.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی برکات و دستاوردهای ارزشمندی داشته که باید از ظرفیت ها و سرمایه های داخلی استفاده درستی صورت دهیم.

وی ادامه داد: فرصت های ارزنده ای داریم که می توانیم با استفاده شایسته در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی کوشا باشیم و در مسیر آن تقویت آن حرکت کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: از حرکت هایی که در راستای حمایت از تولید داخلی و با محوریت اقتصاد مقاومتی است حمایت های لازم را صورت می دهیم تا شاهد تحقق و نتیجه آن باشیم.

سید اسماعیل یزدان پناه، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان این که این مرکز با خرید در زمان عرضه زیاد می تواند نقش بسزایی در تنظیم بازار داشته باشد، گفت: تولید برنج کیفی، افزایش تولید و معرفی بذرهای با ذائقه مصرف کننده از جمله اهداف این مرکز است.

یزدان پناه ادامه داد: اگر از این زمان به فکر ساماندهی نباشیم و نسل بعدی راغب به کشاورزی نباشد سبب می شود تا زمین های ما به فروش برسد و انگیزه کشت دوباره کم شود که برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: برنج ملی و مرغوب ما با استقبال بسیاری در خارج از کشور مواجه است که با صادرات برنج می توانیم تولید پایدار را تضمین کنیم و خوداتکایی در محصول برنج را صورت دهیم که باید آینده نگری داشته باشیم تا انگیزه سودآوری برای کشاورزان تقویت شود.

یزدان پناه ادامه داد: برنج در بازار متولی ندارد و این مرکز به دنبال ارتباط مستقیم با کشاورز، بازار و فعالان این عرصه است تا ساماندهی لازم را صورت داده و زمینه ای برای اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی باشد.

وی اظهارداشت: مافیای اقتصادی برای یک سریال در ماه رمضان میلیاردی هزینه می کنند و جوایز می گذارند تا برنج وارد کنند که باید این قضیه را مدیریت کنیم.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران افزود: این مرکز با کمک تحقیقات برنج کشور در مازندران، برنج های هدف را انتخاب کردیم و با آزمایشگاه معتبر جهانی وارد مذاکره شدیم و نمونه هایی را گرفتیم که داریم هدفمند کار می کنیم و مجموعه ما می تواند نقش کلیدی در کشور ایفا کند.

یزدان پناه ادامه داد: اولین هدف ما بعد از فاز اول، ایجاد سهامی عام است تا تمام کشاورزان عضو و سهامدار مرکز شده و در تجارت برنج سود ببرند.

محمد محمدپور عمران، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: این مرکز جزو برکات ملی است و می تواند دستاوردهای بسیاری داشته باشد که از هر نظر دارای اهمیت بوده و موفقیت ما در موفقیت کشاورزان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: قدرت و جماعت بزرگ می تواند جلوی واردکنندگان برنج را بگیرد که در همه جا نفود دارند و باید نهایت تلاش باشد تا تولید، تامین و فروش را در این مرکز مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهارداشت: حمایت از کشاورزان ضرورت دارد که باید در این راستا کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم که این قشر زحمات ارزنده ای صورت می دهد.

گفتنی است، شهرستان آمل بیشترین تولید برنج کشور را دارد که حمایت های شایسته از آن می تواند زمینه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد./202/1314/ب1

عبدالرضا عزیزکمالی
ارسال نظرات