۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۲۳۸۴
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در خراسان شمالی:

حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین توطئه‌ گروه‌های تکفیری را خنثی می‌کند

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی گفت: حضور میلیونی مردم در همایش اربعین حسینی نقش زیادی در جلوگیری از توطئه‌های دشمنان و گروه‌های تروریستی تکفیری دارد.
حجت الاسلام ابوالفضلی- کارگروه یاوران معنوی اربعین 95

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست کارگروه یاوران معنوی اربعین 95 استان، اظهار کرد: مسأله اربعین از سابق و پیش از انقلاب هم وجود داشته، اما چند سالی است که به دلیل مسائل سیاسی و عبادی رونق بیشتری گرفته و تاکنون اثرات بسیار خوبی هم داشته است.

 

وی ادامه داد: حضور میلیونی مردم در همایش اربعین حسینی نقش زیادی در جلوگیری از توطئه‌های دشمنان و گروه‌های تروریستی تکفیری در نجف، کربلا و عتبات داشته‌ به‌ گونه‌ای که این حضور میلیونی هم سبب ناامیدی دشمنان شده و هم امید را به طرفداران اسلام، تشیع، جبهه مقاومت و نظام هدیه کرده است.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی اضافه کرد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر این نکته تأکید دارند که جلسات اربعین را هر اندازه که می‌توانید پررنگ‌تر برگزار کنید، از این‌ رو امسال رویکرد بعثه مقام معظم رهبری و سایر سازمان‌های مرتبط پیگیری این است که مراسم اربعین با شدت و وحدت بیشتری برگزار شده و حدود دو میلیون نفر از ایران اسلامی در آن شرکت کنند.

 

وی اضافه کرد: در این راستا بعضی از مرزها که پارسال بسته بود امسال گشایش شده تا اعزام و بازگشت زائران ایرانی به کربلای معلا با سهولت بیشتری انجام شود.

 

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه از امروز نیز ثبت‌نام متقاضیان شرکت در مراسم محوری اربعین شروع شده است، خاطرنشان کرد: برای این امر 10 کمیته تشکیل شده که یکی از این کمیته‌ها، کمیته فرهنگی آموزشی با مسؤولیت بعثه مقام معظم رهبری است.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در راستای ارتقای بصیرت و معرفت حسینی در بین زائران فعالیت می‌کند، اضافه کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و غیره منعقد شده تا از ظرفیت روحانیان و افرادی که می‌توانند در قاطبه مردم و جامعه هدف تأثیرگذار باشند، استفاده شود.

 

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه شرح وظایف و برنامه‌ها به این دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا برنامه‌های پیش‌بینی شده بر اساس تقویم‌بندی برگزار شوند، ادامه داد: در این زمینه همایش‌های یاوران معنوی اربعین در کل استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

به گفته وی، در این راستا کمیته فرهنگی کارگروه اربعین تنها محتوای تبلیغی را در اختیار ائمه جمعه و جماعات قرار می‌دهد اما اجرای همایش‌ها در اختیار نهادها است.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه به منظور برگزاری هر چه بهتر همایش‌های مزبور محصولات فرهنگی برای عموم زائران و برخی محصولات نیز برای روحانیان و مبلغان به‌ صورت ویژه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در زمینه تهیه محتوای فرهنگی برای زائران و روحانیان اربعین،هر ارگان و نهاد و یا شخصیت حقیقی و حقوقی که بخواهد این محتواها را با اسم خود چاپ کند، می‌تواند پس از تأیید محتوا نسبت به چاپ و توزیع آن اقدام کند.

 

وی ادامه داد: هدف و توصیه اول این است که محتوای محصولات فرهنگی زائران و روحانیان مراسم اربعین امسال یکسان باشد اما اگر نهادی اصرار بر محتوای خاصی داشت، این محتوا پس از بررسی و تأیید انتشار می‌یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات