۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۴۲۰۶۴
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حاکم شدن روحیه جهادی در کشور لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه دشمن با تمام وجود تلاش می کند که در جامعه و جهان القا کند که اقتصاد مقاومتی در جمهوری اسلامی ایران شکل نمی گیرد، گفت: حاکم شدن روحیه جهادی در کشور لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری دیدار کارکنان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار با رییس و کارکنان جهاد دانشگاهی این استان که به مناسبت 16 مردادماه، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، با تأکید بر این که انتظار از جهاد دانشگاهی بسیار بالا است، تصریح کرد: این مجموعه در کشور حدود 12 هزار مورد فعالیت قابل توجه داشته است و در برخی موارد واقعا خوش درخشیده اما هر کجا نام جهاد برده می شود، توقعات و انتظارات فراوانی را برای جامعه ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی استان، تأکید کرد: لازم است اخبار، گزارشات و عملکرد جهاد دانشگاهی به مردم اطلاع رسانی شود چراکه موجب خوشحالی آنها خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نام گرفتن این مجموعه به نام جهاد و اتصال آن به دانشگاه و سپس زمینه ساز و عرصه آفرینی این مجموعه برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه به موازت اقتصاد مقاومتی را مایه افتخار و بالندگی همه دست اندرکاران این مجموعه دانست.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر این که مسأله اقتصاد مقاومتی دشمن را ذلیل کرده است، افزود: دشمنان بر روی مسأله اقتصاد مقاومتی و این که آیا این سیاست‌ها عملیاتی می ‌شود و می‌تواند در جامعه خودش را نشان دهد یا تنها در حد حرف و شعار است، بسیار تحلیل کرده و دقیق رصد می‌کنند.


این مقام مسؤول یکی از مجموعه های نقش آفرین در تحقق اقتصاد مقاومتی را جهاد دانشگاهی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی افزون بر فعالیت‌هایی که در عرصه علمی، پژوهشی و فرهنگی ارائه می دهد می تواند با گسترش فعالیت‌ها در عرصه اقتصادی و انجام کار جهادی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد و دشمن را مأیوس کند.


امام جمعه شهرکرد همچنین دشمن ستیزی را از ضرورت های حرکت جهادی و کار در مجموعه جهاد دانشگاهی بیان کرد و افزود: عمده ترین دغدغه امروز رهبر معظم انقلاب دشمن ستیزی است البته نه به عنوان خشونت طلبی و این که ما همیشه باید با بیرون درگیر باشیم بلکه دشمن ستیزی را لازمه پیشرفت نظام اسلامی می دانند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، جهاد دانشگاهی را یک مجموعه فعال دانست و گفت: اگر بگوییم جهاد دانشگاهی در حد و تراز نام جهاد فعال است به دلایل مختلفی همچون فراهم نبودن شرایط در استان و کشور، قطعا نمی‌توانیم چنین ادعایی داشته باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسأله برجام و مذاکرات و چه در عرصه های مختلف با حساسیت و دغدغه مندی امور را رصد می کنند برای آن است که می خواهند روحیه ستیزگری با دشمن در جامعه همیشه زنده باشد و این روحیه در همه عرصه ها خودش را نشان بدهد.


وی گفت: دشمن با تمام وجود تلاش می کند که در جامعه و جهان القا کند که اقتصاد مقاومتی در جمهوری اسلامی ایران شکل نمی گیرد اما اگر ما بخواهیم عکس تحلیل دشمن را به بیرون ارائه بدهیم و به دشمن ثابت کنیم که اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود، باید جهاد و روحیه جهادی را در همه جای کشور حاکم کنیم.

 

گفتنی است جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی، پژوهشی، آموزشی در ایران است که در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ از سوی ستاد عالی انقلاب فرهنگی در راستای اهداف عالی نظام تأسیس شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات