۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۴۰۹۹۴
امام جمعه موقت قزوین:

مهم ترین درس مکتب امام صادق صبوری در راه هدایت مردم است

امام جمعه موقت قزوین مهم ترین درس گرفته شده از مکتب امام صادق را صبوری در راه هدایت مردم دانست و گفت: در زمان امام صادق از دین چیزی باقی نمانده بود مردم اصل اسلام را از پیامبر گرفته بودند اما سفارشات پیامبر را نسبت به قرآن و اهل‌بیت فراموش کردند امام از فرصت جنگ میان بنی امیه و بنی عباس بهره برد و به تعلیم و تربیت چهارهزار شاگرد پرداخت.
حجت الاسلام علی قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین امشب در مسجد حاج کاظم قزوین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) با اشاره به دو سوره از سوره‌های قرآن در خصوص نشانه‌های شناخت امام گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ما از اولادان ابراهیم کسانی را به عنوان امام انتخاب کردیم از این رو امام دارای نشانه‌هایی است که در سوره‌های سجده و انبیاء به آنها اشاره شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به نشانه‌های امام در قرآن افزود: امام اهل عبادت و خداپرستی است کارش هدایت و روشنگری مردم است یعنی هم قانون خدا را خوب می‌شناسد و هم هدایتگری می‌کند از این رو امام اهل یقین است و در اجرای فرمان خدا صبور است.

 

مهم ترین درس مکتب امام صادق صبوری در راه هدایت مردم است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین مهم ترین درس گرفته شده از مکتب امام صادق را صبوری در راه هدایت مردم دانست و ابراز کرد: در زمان امام صادق از دین چیزی باقی نمانده بود مردم اصل اسلام را از پیامبر گرفته بودند اما سفارشات پیامبر را نسبت به قرآن و اهل‌بیت فراموش کردند امام از فرصت جنگ میان بنی امیه و بنی عباس بهره برد و به تعلیم و تربیت چهارهزار شاگرد پرداخت.

 

وی در ادامه تلاش امام را برای تبیین و ترویج صحیح دین اسلام خستگی ناپذیر دانست و افزود: امام صادق دین فراموش شده را زنده کرد و آن قدر در این راستا تلاش کرد که مردم گمان کردند امام دین تازه‌ای آورده است امام مردم جامعه آن روز را با حقایق نورانی اسلام آشنا کرد از این رو پیروان آن حضرت به شیعه جعفری معروف شدند.

 

انسان مومن باید موقعیت شناس و زمینه شناس باشد

حجت الاسلام قابل با بیان اینکه در کار اصلاح دین و دنیا نباید فرصت را از دست داد تصریح کرد: انسان مومن باید موقعیت شناس و زمینه شناس باشد فرصت‌ها را دریابد و به بهترین وجه از آنها در جهت مصالح دنیوی و اخروی بهره گیرد امام صادق(ع) مهمترین درسی را که برای شیعیان به یادگار گذاشت این بود که انسان نباید ناامید شود.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به دوران زندگانی امام صادق(ع) ابراز کرد: امام جعفر صادق در مدت شصت و پنج سال با خلفای جنایتکار بنی امیه و بنی عباس زندگی کرد از این رو امام در این مقطع تقیه را پیش گرفتند یعنی به ظاهر کاری به دستگاه حکومت نداشتند اما نشانه‌های جامعه دینی را بازگو و ظلم و ستم جنایتکاران را تقبیح می‌کرد.

 

نشانه شاخص انسان مومن خداشناسی است

حجت الاسلام قابل در ادامه با اشاره به نشانه‌های انسان مومن عنوان کرد: نخستین نشانه مومن خداشناسی است علامت دیگر این است که مومن باید بشناسد که با چه کسی دوستی کند و با چه کسی دشمنی، طبق صریح قرآن انسان مومن از دوستی با دشمنان خداوند و کسانیکه برای ذات خداوند حرمت قائل نیستند باید بپرهیزد.

 

وی در پایان گفت: اگر خداوند بخواهد به بنده‌ای خیر دنیا و آخرت را بدهد به او روحیه ای می‌دهد که عاشق دنیا نباشد هم چنین به او بینش دینی و تفقه در دین عنایت می‌کند تا بدان وسیله بتواند به تکلیف خود عمل کند و به او بصیرت شناخت عیوب خود را می‌دهد تا به دنبال عیوب دیگران نباشد./202/873/ب1

ارسال نظرات