۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۹۹۱
کارشناس مسائل مذهبی:

ارتباط با خدا از دریچه اسمای الهی امکان پذیر است

حجت الاسلام موسویان با اشاره به این که ارتباط با خدا از دریچه اسمای الهی امکان پذیر است، گفت: هر اسم خدا در عالم صورتی دارد و تمام اسمای خداوند در اسم الله جمع شده است.
حجت الاسلام موسویان

حجت الاسلام سید محسن موسویان کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان در رابطه با چگونگی ارتباط بندگان با خداوند برای اجابت خواسته ها و دعاها، گفت: خداوند متعال با اسماءالحسنی خود تجلی پیدا می کند و هرگونه ارتباطی با خداوند از دریچه اسمای الهی امکان پذیر است، "ولله الاسماء الحسنی فادعوه بها".

 

وی ادامه داد: خدا را باید با اسماءالحسنی بخوانید، خداوند در سوره کهف می فرماید: اگر همه آب ها مرکب شوند و همه درختان قلم شوند تا اسمای خدا را بنویسند همه آن ها تمام خواهند شد قبل از آن که اسمای خدا تمام شود، طبق این آیه اسمای الهی بی نهایت است.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: هر اسم خدا در عالم صورتی دارد، تمام اسمای خداوند در اسم الله جمع شده است، "بسم الله الرحمن الرحیم" نامه ای از جانب خدایی است که رحمت عام دارد و می خواهد شما را وارد رحمت خاص خود کند، در هر جایی از قرآن کریم که کلمه رحیم آمده به معنای ولی الله است، یعنی خدا می خواهد با این سوره شما را ولی الله کند.

 

وی بیان داشت: دلیل اینکه هر امری که بدون بسم الله شروع شود ناقص است همین است، با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم وارد ولایت الهی می شویم، اگر رحمت عام خدا شامل حال ما شود وارد ولایت الهی می شویم.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت:  پیامبر اکرم(ص) در میدان جنگ برای تقابل با مشرکین و کفار از خداوند طلب سپری کردند و خداوند به ایشان دعای جوشن کبیر را عرضه کرد، دعای جوشن از جمله دعاهایی است که شامل اسماء الحسنی خداوند است و هر کس بخواهد سپری برای مقابله با دشمنان و شرارت های زمانه داشته باشد باید دعای جوشن را با توجه بخواند.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: حضرت زهرا (س) وقتی بر اثر فشار زندگی از پدرشان درخواست کمک کردند ایشان تسبیحات حضرت زهرا(س) را به ایشان آموزش دادند، در تسبیحات حضرت زهرا(س) 34 مرتبه ذکر الله اکبر می گوییم یعنی این که خدا خیلی بزرگ است و همین به قلب انسان حس آرامش می دهد.

 

وی در پایان گفت: الحمدلله یعنی این که از زیبایی های خدا لذت می بریم و او را شکر می کنیم، سبحان الله یعنی خدا منزه و بالاتر از همه قدرت ها ‏است، ‏تمام موجودات عالم هستی خداوند را تسبیح می گویند و همه به سمت حق می روند./303/869/ب1

ارسال نظرات