۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۴۰۹۸۹
کارشناس مسائل مذهبی:

مسجد بهترین و امن ترین مکان برای فعالیت نوجوانان و جوانان است

حجت الاسلام رضوانی گفت: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان با تهاجم فرهنگی و رسانه های مختلف در صدد منحرف کردن جوانان و نوجوانان ما هستند، از این رو ما ‏باید سعی کنیم که با رفتار پسندیده خود آن ها را به سمت مساجد که خانه امن الهی هستند جذب کنیم.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان گفت: خداوند 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر فرستاد که خاتم آن ها پیامبر اکرم(ص) بود و هیچ کدام از این 124 هزار پیامبر با یکدیگر اختلاف و نزاع نداشتند چون راه و هدف همه آن ها واحد بود.

 

وی ادامه داد: هدف همه پیامبران الهی رضای خدا بود و همه آن ها در همین راستا تلاش می کردند و هیچ گاه دچار اختلاف نشدند، متاسفانه امروز میان اعضای خانواده ها اختلافات زیادی را مشاهده می کنیم ولی نسبت به آن ها بی تفات هستیم و به سادگی از کنار آن ها عبور می کنیم در حالی که با کمک و مساعدت ما بسیاری از این اختلافات حل شدنی هستند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: امام صادق(ع) نسبت به حل اختلافات شیعیان اهمیت زیادی قائل می شدند و مبلغی پول به یکی از یاران خود می دادند تا اختلافات موجود در خانواده ها را با آن حل کنند، ‏در روایت آمده است هر کار خوبی صدقه حساب می شود، گاهی یک دست نوازش بر سر یتیم و لبخند به کودکان صدقه حساب می شود.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: متاسفانه گاهی برخوردهای نامناسب بزرگسالان با کودکان و نوجوانان به ویژه در مکان هایی مانند مساجد و اماکن مذهبی سبب دلزدگی آنان از دین می شود، مساجد و اماکن فرهنگی بهترین و امن ترین مکان برای جذب کودکان و نوجوانان هستند و بهترین رفقا را در مساجد می توان پیدا کرد.

 

وی اظهار داشت: انسان هر اخلاقی که داشته باشد باید وقتی که وارد مسجد می شود اخلاق خوبش را نشان دهد، اخلاق خوب اهالی مسجد تاثیر زیادی در جذب افراد به دین و اماکن مذهبی دارد، گاهی برخوردهای خشن و زننده با کودکان و نوجوانان سبب شده که جمعیت موجود در مساجد فقط افراد سالخورده باشند و جوانان از آمدن به مسجد امتناع کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اگر کسی را به خاطر کار خوبش تحسین کنید تا قیامت ثواب این تحسین را برای شما می نویسند، امروز در شرایطی هستیم که دشمنان با تهاجم فرهنگی و رسانه های مختلف در صدد منحرف کردن جوانان و نوجوانان ما هستند، از این رو ما باید سعی کنیم که با رفتار پسندیده خود آن ها را به سمت مساجد که خانه امن الهی هستند جذب و از آن ها در راستای فعالیت های فرهنگی و مذهبی استفاده کنیم./202/869/ب1

ارسال نظرات