۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۴۰۹۷۱
امام جمعه موقت اصفهان:

حوزه های علمیه مدیون انقلاب علمی امام صادق هستند

حجت الاسلام میردامادی با بیان این که پا برجایی انقلاب اسلامی ایران معلول نفوذ انقلاب به حوزه های علمیه و دانشگاه ها است، گفت: اگر دانشمندان و متفکرانی در دامان این انقلاب رشد نمی کردند، با وسعت عظیم این همه دشمنی فاتحه انقلاب خوانده می شد.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در جلسه روضه ای که به میزبانی حضرت آیت الله مقتدایی در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: انقلاب ایران با علم و تفکر پا برجا مانده است.

 

وی در ادامه به دوران امامت امام علی(ع) تا امامت امام زین العابدین(ع) اشاره کرد و افزود: در دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) نهج البلاغه ای به دست ایشان تدوین شد که در جذب کردن مردم به دین اسلام هم طراز قرآن بوده، در دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) که معاویه با نیرنگ از رسیدن ایشان به مسند حکومت جلوگیری کرد و مردم آن زمان، امام خود را تنها گذاشتند.

 

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: از رفتار مردم پست با امام حسین(ع) نیز مسائل زیادی مطرح شده و امام سجاد(ع) هم در زمان امامتشان با خفقانی که دشمن ایجاد کرده بود نتوانستند در حدّ عالی انقلاب اسلامی پیامبر(ص) را به سر منزل خود برسانند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به دوران امامت امام باقر(ع) و فرزند عزیزشان امام صادق(ع) ابراز کرد: در زمان امامت امام باقر(ع) جنگی میان بنی امیه و بی عباس به وجود آمد و فرصت مناسبی برای امام ایجاد شد تا بتوانند حقایق دین را در قالب فقه شیعی بیان کنند.

 

وی توضیح داد: در همین حدّ بدانید اگر مجاهدت های امام باقر(ع) و فرزندشان امام صادق(ع) در تبیین معارف دین اسلام نبود، انقلاب اسلامی پیامبر(ص) ابتر می ماند.

 

حجت الاسلام میردامادی انقلاب اسلامی ایران را همسو با انقلاب اسلامی پیامبر(ص) دانست و افزود: اگر انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) صورت پذیرفت همه جانبه نبود، آیا در حال حاضر با این همه دشمنی چیزی از انقلاب باقی می ماند؟.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: پا برجایی انقلاب اسلامی ایران معلول نفوذ انقلاب به حوزه های علمیه و دانشگاه ها است، اگر دانشمندان و متفکرانی در دامان این انقلاب رشد نمی کردند، با وسعت عظیم این همه دشمنی فاتحه انقلاب خوانده می شد.

 

وی اسلام را تیغ سمی برای چشم جنایتکاران عالم معرفی کرد و گفت: مستکبران وقتی قدرت اسلام را از منظر جمهوری اسلامی ایران دیدند، قصد از بین بردن اسلام را داشتند ولی همین انقلاب های فرهنگی و علمی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه باعث شده، دشمن نتواند به مقصود پلید خود برسد.

 

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: هزاران طلبه ای که هر کدام به طور اختصاصی به زبان خاصی مسلط هستند و در نقاط مختلف دنیا مشغول ترویج دین اسلام، خار چشم دشمن شده اند، تا جایی که کشوری مثل عربستان سعودی ملعون که تا به حال یک ریال پول خود را برای تضعیف یهود و اسرائیل خرج نکرده میلیاردها دلار پول خرج کند تا مردم مظلوم یمن را از بین ببرد و بدین واسطه از پیشرفت دین اسلام جلوگیری کند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب راجع به تحریم بمب اتم و در مقابل برخورد هم طراز با برخورد دشمن در جنگ های نظامی احتمالی علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: رهبر عزیز انقلاب وقتی می گویند هر گونه تلاش در زمینه بمب اتم حرام است و در مقابل می گویند اگر دشمن به ما حمله کند با همان قدرت به او پاسخ می دهیم به خاطر این است که ایشان قدرت علمی کشور را باور دارند، الآن بمب اتم نداریم ولی اگر لازم شد، آن را می سازیم.

 

حجت الاسلام میردامادی در پایان افزود: اگر انقلاب علمی فرهنگی امام باقر(ع) و تکامل آن انقلاب در دوران امام صادق(ع) نبود، در حال حاضر یک حوزه علمیه هم نداشتیم، هر حوزه گلی است برگرفته شده از مکتب علمی این دو امام عزیز، خدمات این دو امام معصوم(ع) به هیچ عنوان قابل اندازه گیری نیست./202/867/ب1

ارسال نظرات