۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۴۰۹۶۵
حجت الاسلام فخری:

بیشترین کتب فقهی شیعه مربوط به دوران امامان باقر و صادق است

مشاور امور روحانیت استاندار آذربایجان غربی گفت: بیشترین بخش کتاب های فقهی امروز قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع)است و ریشه این مسأله به اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس که هر دو گروه جزء دشمنان سرسخت اهل بیت(ع) بودند برمی گردد.
حجت الاسلام فخری

حجت الاسلام سید محمد فخری، مشاور امور روحانیت استاندار آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: همه ائمه معصومین(ع) پس از رحلت نبی خاتم(ص) به امر تبلیغ دین الهی پرداخته و مروج حدود الهی بودند، به ویژه امام صادق(ع) که به خاطر موقعیت خاص زمانی بیشتر در این زمینه موفق شدند.

 

وی افزود: دوران امامت امام جعفر(ع) به گونه ای حوادث رخ داد که برای حضرت موقعیت مناسبی ایجاد شد تا در سایه آن به ترویج حدود الهی و تربیت بسیاری از شاگردان مکتب تشیع بپردازند بر این اساس مکتب تشیع به مذهب جعفری(ع) معروف شد.

 

استاد حوزه علمیه به نشر معارف دینی و کتب فقهی در زمان امام صادق(ع) اشاره و اضافه کرد: بیشترین بخش کتاب های فقهی امروز قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع)است و ریشه این مسأله به اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس که هر دو گروه جز دشمنان سرسخت اهل بیت(ع) بودند برمی گردد.

 

وی ادامه داد: اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس و درگیری آنان بر سر تصاحب قدرت سبب شد تا آنان از ایجاد فشار و محاصره اهل بیت(ع) غافل شده و ائمه(ع) فرصت کافی و لازم را برای تربیت شاگردان و نشر معارف و احکام دینی به دست آورند.

 

حجت الاسلام فخری با اشاره به تفاوت تعالیم و عملکرد ائمه معصومین(ع) با انسان های معمولی و علمای اسلامی، گفت: عملکرد ائمه معصومین(ع) به دلیل عصمت و جایگاه رفیعی که داشته و از علم لدنی برخوردار بودند، خالی از هر نوع خطا و اشتباهی بود در حالی که عملکرد ما افراد معمولی با همه دقت و تلاشی هم که به کار ببندیم باز ممکن است همراه با اشتباه باشد و دچار نقص و ضرر شویم./302/936/ب1

ارسال نظرات