۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۹۶۱
استاد حوزه علمیه:

رسالت ​حوزه علمیه جهانی است

​استاد حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه حوزه علمیه یک وظیفه جهانی و بین المللی دارد، گفت: حوزه های علمیه باید بتواند تمام دنیا را با مکتب اهل بیت(ع) آشنا کند و آموزه های دینی را در سراسر جهان ترویج و توسعه دهد.
امام جمعه جاسک

حجت الاسلام جواد غلامی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه حوزه علمیه یک وظیفه جهانی و بین المللی دارد، گفت: حوزه های علمیه باید بتواند تمام دنیا را با مکتب اهل بیت(ع) آشنا کند و آموزه های دینی را در سراسر جهان ترویج و توسعه دهد.

 

وی با اشاره به غفلت از برخی موقعیت ها در کشور افزود: جامعه فرهنگیان متدین به عنوان یکی از ظرفیت های مهم و مناسب می توانند به حوزه های علمیه کمک کنند، قرار نیست که معلمان طلبه باشند اما با ارتقای سطح علوم دینی می توانند در کنار مبلغان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ دینی تلاش کند.

 

مدرس حوزه علمیه جاسک گفت: باید بپذیریم که عده ای از فرهنگیان می توانند در بیان و تبیین برخی مسائل دینی به مبلغان کمک کنند، بنابراین توجیه این قشر تاثیرگذار در جامعه به منظور کم کردن بار تبلیغ دین از روی دوش حوزه علمیه و سوق دادن حوزه ها به سوی اهداف والاتر امری ضروری است.

 

وی ابراز کرد: قطعا حضور روحانیان در بین مردم، بیان مشکلات وارائه راهکار برای رفع آنها موثر است، در گذشته علما و روحانیان به دلیل کهولت سن و عدم توانایی حضور در روستاها، به عنوان نمایندگان مراجع در شهرستانها حضور می یافتند و حضور پررنگ داشتند.

 

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: با توجه به استقبال مراجع تقلید از حضور در استان ها، باید از این عالمان برجسته از سوی استان ها برای حضور در شهرستانها و دیدار با ائمه جمعه و روحانیان دعوت به عمل آید و نخبگان هر استان با مراجع تقلید در ارتباط باشند.

 

وی ادامه داد: اساتید سطح عالی حوزه نیز با اقامت سه الی چهار روزه در هر شهرستان  به برگزاری جلسات و نشست های صمیمانه و کارگاهی با ائمه جمعه، روحانیان و نخبگان اقدام کنند و به صورت دو طرفه به بیان مشکلات و معضلات بپردازند و راهکارهای مناسبی را برای رفع آنها ارائه دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عصر کنونی عصر ارتباطات است و جامعه هدف حوزه های علمیه نیز تغییر کرده اند گفت: در عصر حاضر که انواع رسانه ها در دسترس بوده باید علم و دانش روحانیان نیز برای ارائه خدمات و پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف ارتقا یابد.

 

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: این دیدگاه نسبت به حوزه علمیه درست نیست که برخی معتقدند حوزه علمیه به دلیل ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی های مردم، دیگر نمی تواند پاسخگو باشد، این قضیه برعکس بوده و هر چه سطح فرهنگ مردم ارتقا یاید حوزه علمیه بهتر می تواند با آنان ارتباط برقرار و مسائل را بیان کند و این در صورتی محقق می شود که سوالات و پرشس ها در اختیار علما قرار گیرد.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با سفر مراجع تقلید به استان ها و ارتباط با نخبگان، روحانیان، ائمه جمعه، مهندسین و پزشکان و دیگر اقشار جامعه، سطح جدیدی از فرصت های آخرالزمان و در آستانه ظهور فراهم شود و با محوریت مسأله به سوی ظهور این هجرت ها شکل گیرد و انگیزه کافی برای شکل گرفتن این هجرت ها و تغییر سبک زندگی ایجاد شود./302/851/ب1

ارسال نظرات