۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۹۵۶
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید صورت می گیرد؛

پذیرش ۱۳۰ طلبه جدیدالورود در حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری

مدیر استانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مجموع 350 نفر در این استان برای حضور در حوزه های علمیه نام نویسی کردند، گفت: از این تعداد پس از آزمون کتبی و انجام مصاحبه، در نهایت 130 نفر جهت گذراندن دوره «اختبار و تثبیت» پذیرفته شدند.
حجت ‌الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختياری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دوره «اختبار و تثبیت» طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه این استان که به میزبانی مدرسه علمیه امامیه شهرکرد در حال برگزاری است، با بیان اینکه در مجموع 350 نفر در این استان برای حضور در حوزه های علمیه نام نویسی کردند، افزود: از این تعداد پس از آزمون کتبی و انجام مصاحبه، در نهایت 130 نفر جهت گذراندن دوره «اختبار و تثبیت» پذیرفته شدند.

 

وی با تشریح وضعیت فعلی حوزه های علمیه این استان، گفت: در این استان 7 مدرسه با بیش از 700 طلبه فعال هستند.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که حوزه استان چهارمحال و بختیاری در تلاش است تا طلاب توانمندی را تربیت نماید، ادامه داد: ایجاد مراکز تخصصی در دستور کار بوده و در همین راستا هم اکنون مرکز تخصصی کلام در سطوح دو و سه، در استان فعال است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اعلام تحصیل 40 دانش پژوه در مرکز تخصصی کلام، ابراز داشت: امروز باید رویکرد حوزه های علمیه، تخصصی و در راستای رفع نیازهای جامعه باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه مدارس علمیه مخصوصا در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده، مجوز تأسیس دو مدرسه علمیه جدید در استان اخذ شده که از سال تحصیلی آینده اقدام به جذب طلبه خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه ارتقا زیرساخت های سخت افزاری و گسترش همه جانبه حوزه های علمیه از مهم ترین نیازهای امروز این استان است که در دستور کار متولیان حوزه های علمیه قرار گرفته است، اظهار داشت: آمادگی داریم در شهرستان هایی که حوزه علمیه ندارند، به شرط فراهم آوردن زیرساخت و مکان، مجوز تأسیس حوزه علمیه بگیریم و حوزه علمیه را در آن شهرستان دایر کنیم.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه پراکندگی مدارس علمیه در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری را مناسب دانست و ابراز داشت: در منطقه محروم بازفت، با عنایت رهبر معظم انقلاب مدرسه علمیه ای راه اندازی شد و هم اکنون 30 طلبه در آن مشغول تحصیل هستند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه در این استان، طلاب تا پایه دهم دروس حوزوی را فرا می گیرند، گفت: از کل مدارس علمیه استان، 3 مدرسه در سطح دو و 2 مدرسه نیز در سطح سه به تربیت طلاب می پردازند.

 

گفتنی است دوره «اختبار و تثبیت» حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری، از 5 مردادماه با حضور 130 طلبه جدیدالورود به میزبانی مدرسه علمیه امامیه شهرکرد در حال برگزاری است که در این دوره، سخنرانان مطرح کشوری سخنرانی خواهند کرد.

 

شایان ذکر است تا به امروز حجج الاسلام راشد یزدی و حاج علی اکبری در جمع طلاب شرکت کننده در این دوره سخنرانی کرده و به تشریح بایدها و نبایدهای طلبگی پرداخته اند./202/9457/ب1

ارسال نظرات