۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۴۰۹۵۱
استاد حوزه علمیه قم:

رویکرد گروه های تکفیری در جهت مقابله با ترویج اسلام ناب است

استاد حوزه علمیه قم گفت: گروه‌های تکفیری انحراف فکری و عقیدتی در دین صورت داده و امروز نیز جنایاتی به نام دین در جوامع بشری انجام می شود.
استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام زارع، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) و گرامی داشت شهدای غواص آمل که در حوزه علمیه حضرت اباالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل برگزار شد با بیان این که دو نهضت، دین به اسارت رفته را آزاد و ابقا کرده است، گفت: امام حسین(ع) پیشیوایی و رهبری نهضت خون و جهاد را دارد و جلوداری فکر، قلم و اندیشه نیز با امام صادق(ع) است.

 

وی با اشاره به این که اسارت در فکر، تفسیر و تجزیه و تحلیل ایجاد کردند، بیان داشت: انحراف فکری و عقیدتی در دین صورت گرفت و امروز نیز جنایاتی به نام دین در جوامع بشری انجام می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم دستور دین نیست و آن را از خودمان درمی آوریم که نباید این گونه باشد.

 

حجت الاسلام زارع اظهار داشت: در خانه ما کتاب های بسیاری وجود دارد اما رساله توضیح المسائل نداریم تا زندگی خود را براساس دستورات آن صورت دهیم که باید از آن بهره گیری لازم را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: باید کارهای خود را در امور دینی از کارشناس امر بپرسیم که کوچک تر از آن هستیم تا بخواهیم در امور دین اظهارنظر داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ضرورت دارد همواره مراقب های لازم را صورت داده و هوشیار باشیم، گفت: نباید سفره گناه را در خانه خود پهن کنیم و زمینه ساز ایجاد آن شویم.

 

حجت الاسلام زارع ادامه داد: یکی از نهضت های فکری امام صادق(ع) در راستای معرفی اهل بیت معصومین(ع) بوده است که تلاش کرد تا در این راستا گام های شایسته ای بردارد.

 

وی افزود: اهل بیت معصومین(ع) سرچشمه تمام خیرات و نیکی ها هستند و هر عمل خیری در منطقه اخلاق، اعمال و عقاید ریشه در خاندان عصمت و طهارت دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هرکسی می خواهد به خدا برسد باید از در خانه اهل بیت معصومین(ع) عبور کند که بهره گیری از سیره نورانی و رهنمودهای این بزرگواران زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود.

 

حجت الاسلام زارع افزود: توحید امام صادق(ع) رحمتی برای جهانیان است و اگر کسی نماز بدون ولایت بخواهد اثری در وجود او ندارد که باید حضور در محضر ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: دین سه منطقه عقیده، عمل و اخلاص دارد که اگر می خواهیم درست عمل کنیم باید با اهل بیت معصومین(ع) ارتباط داشته و پیوند خود را با این بزرگواران مستحکم کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: سرمایه های بسیاری در اختیار ما قرار دارد اما در معرفی آن خوب عمل نکردیم و قدرشناسی لازم را در این راستا نداریم که ضرورت دارد سیره اهل بیت معصومین(ع) الگویی برای همه ما باشد.

 

حجت الاسلام زارع تصریح کرد: امروز با وجود تحولات فزاینده علمی به دستورات اهل بیت معصومین(ع) در برنامه های مختلف می رسیم که بهره گیری از آن برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای انسان دارد.

 

گفتنی است؛ مراسم عزاداری و دسته روی شهادت امام صادق(ع) همه ساله به همت حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین(ع) و هیات محبین آل طاها آمل برگزار می شود که امسال بسیج اصناف و اتاق اصناف نیز در این امر مشارکت کردند./202/1314/ب1

ارسال نظرات