۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۹۳۵
حجت الاسلام سید علی خمینی:

هرگز از جانب بیت امام در تضعیف رهبری سخنی نخواهید شنید

نوه امام راحل نسبت به تلاش دشمن در جهت اختلاف افکنی میان مردم و مسئولین هشدار داد و بر لزوم داشتن تقوای رسانه ای تأکید کرد.
حجت الاسلام سید علی خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام  سید علی خمینی نوه امام خمینی (ره) امروز در مراسم شهادت امام صادق (ع) که در مصلای این شهرستان برگزار شد، ضمن قرائت حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص رعایت تقوا، به اهتمام امام راحل در رعایت تقوای الهی اشاره کرد و گفت: توصیه ایشان در تقوا، رعایت واجبات و ترک محرمات الهی بود.

 

وی با بیان این که ارزش هر کس به رعایت تقوای اوست گفت: نباید از روی هوای نفس و به خاطر غیر خدا سخن گفت و عمل کرد.

 

حجت الاسلام سید علی خمینی در ادامه قرائت حدیث شریف، به توجه در ادای امانت الهی اشاره کرد  و در بیان مصادیق ادای امانت، بحث فقهی استعانت از مال غیر را بیان کرد و اظهار داشت: یک تعریف از امانت اموالی است که از جانب دیگران به دست انسان سپرده می شود و انسان موظف است از آن نگه داری کند.

 

وی مسئولیت در نظام اسلامی را مصداق دیگری از امانت دانست و تأکید کرد: مسؤول باید نسبت به آن چه که در دست اوست احساس مسؤولیت و تکلیف کند نه آن که به جهت نفوذ و قدرت خود از بیت المال کیسه ای برای خود بدوزد و حقوق های نجومی دریافت کند.

 

حجت الاسلام سید علی خمینی برخورد مقام معظم رهبری را در مواجهه با حقوق های نجومی برخوردی قاطعانه معرفی کرد و تصریح کرد: ایشان حقوق های نجومی را هجوم به ارزش ها خواندند اما با این حال آن را از استثنائات در نظام اسلامی دانستند.

 

وی با بیان که مسؤولان از دل جامعه برآمده اند و عمده آن ها انسان هایی ساده زیست هستند تأکید کرد: باید مراقب تبلیغات دشمن بود چرا که تلاش دشمن در جهت اختلاف افکنی در میان مردم و مسئولین و نا امید ساختن مردم نسبت به انقلاب اسلامی است.

 

نوه امام راحل، انجام وظایف الهی را مصداق دیگر ادای امانت معرفی کرد و گفت: تعبیر بزرگان دین را در این خصوص به ادای  واجبات الهی است.

 

وی از دیگر مصادیق امانت را محرم اسرار بودن و رازداری دانست و اظهار داشت: در قبال سخنی که مردم در نزد ما به امانت گذاشته اند و ما را محرم راز خود دانسته اند مسئولیم.

 

حجت الاسلام سید علی خمینی به رازداری در امور سیاسی کشور  اشاره کرد و در این خصوص تأکید کرد: نباید در بازی های سیاسی و برای رسیدن به منافع سیاسی خود به افشای اسرار همدیگر بپردازیم.

 

وی بدن انسان را جلوه دیگری از امانت الهی به دست انسان دانست و افزود: انسان در قبال جسم خویش مسئول است و حق ندارد به جسم خود آسیبی وارد کند چر که اختیاردار حقیقی انسان خداوند است.

 

حجت الاسلام سید علی خمینی دیگر مصداق از مصادیق امانت را نفس انسان بیان کرد و با تأکید بر این که عزت نفس یک ودیعه الهی برای انسان است اظهار داشت: چه در مقابل مسئول و چه در مقابل شخص ثروتمند و صاحب نفوذ نباید حرمت نفس شکسته شود و ذلت بر انسان روی آورد.

 

وی به اهمیت حفظ عزت نفس در مقابل کفار اشاره کرد و تصریح کرد: دل بستن به کفار و امید داشتن به جبهه دشمن و دست نیاز به سمت او دراز کردن خیانت در چنین امانتی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، قدرت نظام اسلامی را در دو قرن اخیر بی سابقه خواند و افزود: چنین اقتداری به برکت انقلاب، درایت امام راحل و اقتدار رهبری و خون شهیدان به دست آمده است و همگی در ادای چنین امانتی مسؤولیم.

 

حجت الاسلام سید علی خمینی لزوم داشتن تقوا در عرصه رسانه را یادآور شد و با بیان این که خبرنگار و فعال رسانه ای در قبال کار خود مسؤولیت دارد اظهار داشت: شیوه رایج در دنیا در عرصه رسانه بدور از اخلاق است اما فعالیت در عرصه رسانه در نظام اسلامی باید بر مبنای اخلاق و با معیار دیانت باشد.

 

وی تلاش دشمن در اختلاف افکنی میان بیت امام و رهبری را تلاشی همه جانبه خواند و با تأکید بر دوری از دامن زدن به اختلافات گفت: مردم عزیز بدانند که هرگز از جانب بیت امام در تضعیف رهبری سخنی نخواهید شنید./950/پ202/ج

 

ارسال نظرات