۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۴۰۹۳۳

ایران اسلامی غرق در ماتم صادق آل محمد/ پیاده روی آیات صافی و وحید در روز شهادت شیخ الائمه

همزمان با سالروز شهادت شیخ الائمه و رییس مذهب شیعه امام صادق(ع) مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار و ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد.
شهادت امام صادق شهادت امام جعفرصادق(ع) عزاداری شهادت امام صادق با حضور آیت الله وحید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت شیخ الائمه و رییس مذهب شیعه امام صادق(ع) مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار  و ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد.

 

بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری شهادت حضرت امام صادق(ع) در دفاتر حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی‌ وحید خراسانی، حسین نوری همدانی، جوادی آملی، جعفر سبحانی، موسوی اردبیلی،‌ شبیری زنجانی و علوی گرگانی برگزار شد.

 

در این مراسم ها سخنرانان به بیان فضائل و مناقب رییس مذهب شیعه پرداختند و مداحان نیز روضه خوانی کردند.

 

همچنین طبق سنوات گذشته حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی همگام با دیگر مردم با پای پیاده در مراسم عزاداری حضرت شیخ الائمه(ع) شرکت کردند.

 

بر این اساس حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که در مشهد مقدس حضور دارد، پیش از ظهر امروز با پای پیاده در دسته عزاداری شرکت و مسیر خیابان شهدا تا بارگاه امام رضا(ع) برای ابراز ارادت به پیشگاه امام عصر(عج) طی کرد و به عزاداری صادق آل محمد پرداخت.

 

همچنین ظهر امروز طلاب و اقشار گوناگون مردم به همراه حضرت آیت الله وحیدخراسانی به صورت پیاده در دسته عزای امام صادق(ع) شرکت کردند که این دسته عزاداری از دفتر این مرجع تقلید در کوچه ۲۳ خیابان شهدا(صفائیه) قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کرد.

 

این گزارش حاکی است که امروز 23 استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، اردبیل، تهران، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان ، فارس ، قم ، کرمان ، کرمانشاه، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، مرکزی، همدان، لرستان ، یزد میزبان ۱۲۷ شهید دوران دفاع مقدس بودند؛ در شهر مقدس قم نیز 6 شهید دفاع مقدس و دو شهید مدافع حرم بر دستان عزاداران حضرت صادق(ع) تشییع شدند.

 

این گزارش می افزاید، در شهرهای سراسر کشور مردم و علما با حضور در اجتماعات مذهبی و دسته های عزا به عزاداری روز شهادت صادق آل محمد(ع) پرداختند و این روز را به ساحت مقدس صاحب الزمان(عج) تسلیت گفتند.

 

شهر مقدس قم نیز در سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) حال و هوای دیگری داشت و مردم انقلابی و ولایی با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و دسته های عزداری به سوگواری پرداختند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات