۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۴۰۹۲۳
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

رهبری مرامی و سیاسی آیت الله خامنه ای؛ تجلی آرمان شیعیانِ مکتب جعفری

آیت الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی با بیان این که رهبر انقلاب با رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی مقابل هجمه ها ایستادگی کرده است، گفت: آرمان قطعی ولایت که در زمان امام صادق(ع) برای شیعه مطرح بود، امروز بعد از گذشت قرن ها در قبة الاسلام این کشور در تلفیق رهبری مرامی و رهبری سیاسی مشاهده می شود.
مراسم عزاداری سالروز شهادت مظلومانه جعفربن محمد(ع)،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ویژه برنامه ظهر شهادت امام صادق(ع) که در رواق بزرگ امام خمینی حرم رضوی برگزار شد، گفت: در حوزه معرفت شناسی نسبت به امام صادق(ع) لازم است بدانیم که ایشان تنها انقلاب گر فرهنگی نبودند بلکه در کنار پرداختن به علم و دانش و انقلاب های علمی و فرهنگی، انقلاب سیاسی  را در سیره خود داشتند.

 

وی تصریح کرد: رهبری پیغمبر(ص) بر امت خویش نیز رهبری دوگانه مرامی و سیاسی بود که باید این نوع رهبری پس از ایشان هم ادامه پیدا می کرد و نصب امیرمؤمنان علی(ع) از سوی ایشان به عنوان امام، در راستای تحقق بخشی به رهبری دوگانه مرامی و سیاسی بود.

 

امام جمعه مشهد افزود: ائمه اطهار(ع) همه رهبری سیاسی و مرامی در کارنامه خود داشتند، امام جعفر صادق(ع) نیز پس از رسیدن به امامت و ولایت و ثبات آن، در عرصه سیاست به مقابله با دشمن پرداختند و رهبری سیاسی را آمیخته با رهبری مرامی کردند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: دو نفر از صحابه امام صادق(ع) که نسبت به آنها توجه بیشتری داشتند در حرکت ها و در قیام سیاسی امام، جلودار جریان های فکری شیعه و پیروان امام صادق(ع) بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب، مدیریت نظام و رهبری سیاسی را در برابر همه هجمه ها، حمله ها، مخالفت ها، عداوت ها و دشمنی دشمنان اسلام را با رهبری مرامی آمیخته و به دست گرفته است.

 

وی ابراز کرد: پس از دوران عصمت، نقطه آرمانی که در زمان امام صادق(ع) برای شیعه مطرح بوده است، بعد از گذشت قرن ها این آرزو و آرمان قطعی ولایت را در قبة الاسلام این کشور در تلفیق رهبری مرامی و رهبری سیاسی مشاهده می شود.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر انقلاب سیاسی امام صادق(ع) نبود و اگر اهتمام سیاسی امام جعفر صادق(ع) در حد متحول کردن و دگرگون سازی یک نظام حاکم عشیره ای بنی عباس نبود، دلیلی وجود نداشت که آن قوم جاهلانه و سنگدلانه امام را به شهادت برسانند.

 

امام جمعه مشهد یادآور شد: منصور ملعون در دوران حکومتش پنج مرتبه اقدام به قتل امام صادق(ع) و برای آن نقشه و برنامه ریزی کرد ولی هر مرتبه بنا به دلایلی موفق نشد و سرانجام منصور که نتوانست پيشرفت امام و عظمت ایشان را تحمل کند، از طریق مسموم کردن اقدام به قتل محمدبن جعفر(ع) کرد.

 

گفتنی است، ویژه برنامه سالروز شهادت امام صادق(ع) در  رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار شد و عزاداران پس از مراسم سوگواری به امامت حضرت آیت الله جفعر سبحانی نماز ظهر و عصر را اقامه کردند./1308/پ202/ج

ارسال نظرات