۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۴۰۸۶۵
مدیر مدرسه فاضلیه:

صله رحم جامعه را از فقر دور می‌کند

حجت‌الاسلام اسلامی‌فر ضمن بیان این نکته که صله رحم جزء واجبات است، گفت: شناخت ما از اقوام سبب می‌شود در کمک کردن به فقیر دچار اشتباه نشویم و به فردی که احتیاج ندارد کمک کنیم.
اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی‌فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد،‌ شب گذشته در حرم مطهر رضوی پیرامون مسائل اخلاقی به موضوع صله رحم پرداخت و ابراز داشت: یکی از فواید صله رحم این است که افراد در این دید و بازدیدها و سرزدن به یکدیگر، متوجه مشکل اقوام خویش می‌شوند و درپی برطرف کردن آن مشکل به تلاش برمی‌خیزند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین یکی از کارهایی که سبب رفع فقر می‌شود صله رحم است. برای زکات و انفاق و ایثار اولویت با خویشان است، بعد از آن فقیر همسایه، در مرحله بعد فقیر همشهری این اولویت‌بندی به آن دلیل است که تلاش کنیم تا فقر را از اطراف خود برطرف کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه به نکته‌ای درباره کمک به فقیری که جزء خویشاوندان است اشاره کرد و گفت: حتما برای افرادی پیش آمده است که به فردی در خیابان یا مکان دیگر کمک کرده‌اند در حالی که او را نمی‌شناختند بعد از مدتی متوجه شده‌اند که آن شخص فقیر نبوده است. اگر ما به یکی از اقوام که فقیر است کمک کنیم دیگر چنین مسأله‌ای پیش نمی‌آید زیرا ما نسبت به او شناخت کافی داریم.

 

وی با بیان حدیثی از پیامبر(ص) تصریح کرد: قطع رحم کاری با انسان می‌کند که اموالش در دست اشرار قرار گیرد، یعنی فرد کلاهبرداری یافت می‌شود و اموال آن شخص را به سرقت می‌برد همچنین صله رحم شهرها را آباد و عمرها را زیاد می‌کند.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان در ادامه افزود: بعضی افراد تصور می‌کنند با ازدواج کردن دیگر باید از اقوام جدا شوند و به سراغ آن‌ها نروند حتی بعضی زن‌ها یا مرد‌ها به همسر خود می‌گویند؛  اگر من را دوست داری دیگر نباید خانه فلان فامیلت بروی این حرف با هیچ معیار دینی سازگاری ندارد حتی بعضی مردها تصور می‌کنند اقتدارشان به آن است که اجازه ندهند همسرشان به خانه مادران خود بروند.

 

حجت‌الاسلام اسلامی فر با بیان این‌که صله رحم جزء امور واجب است، تأکید کرد: باید به خانه‌های یکدیگر برویم و ارتباط خوب و صحیحی با دیگران برقرار کنیم البته این نکته نیز وجود دارد که در این رفت و آمدها باید چشم‌وهمچشمی نشود و رقابتی در پذیرایی وجود نداشته باشد، همچنین غیبت نیز در این مجالس صورت نگیرد.

 

لازم به ذکر است در طول یک هفته‌ای که گذشت حجت الاسلام اسلامی فر در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی به سخنرانی درباره مسائل اخلاقی مهمی همچون صله رحم، حسن خلق و رسیدگی به امور خویش پرداخت./202/862/ب1

ارسال نظرات