۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۴۴۰۸۴۵
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

مدعیان دروغین مهدویت خطرناک ترین دشمنان مکتب اهل بیت هستند

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خطرات بزرگ دین و مذهب ما وجود کسانی است که ادعای مهدویت بودن دارند، این گروه‌های ضد دینی از سوی اسرائیل، انگلیس و شبکه‌های وهابیت هدایت و حمایت می‌شوند.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی جمعه شب در مسجد حاج کاظم قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به شرایط زمانی حاکم در دوران امام گفت: امام صادق(ع) در شرایطی از نظر سیاسی می‌زیست که بنی امیه در حال نابودی و بنی عباس درصدد دستیابی به قدرت و رسیدن حاکمیت مطلق بود.

 

وی در ادامه دوران امام صادق(ع) را زمان اوج گرفتن جریانات مذهبی منحرف دانست و اظهار کرد: نخستین گروه مذهبی منحرف که در آن زمان تشکیل شد گروه غلات بودند که امیرمؤمنان را خدا می‌دانستند و از این شعار خود به شدت حمایت می کردند.

 

مبنای فکری جریانات مذهبی منحرف تخریب شخصیت اهل بیت بود

این مقام مسؤول در ادامه افزود: این گروه با این نظام فکری یک جریان سیاسی را در پشت پرده دنبال می‎کردند به این صورت که در نظر داشتند قداست اهل بیت پیامبر(ع) را در اذهان و افکار عموم به زیر سؤال ببرند تا بتوانند با همکاری مردم در مدت زمانی کوتاه منکر اهل بیت(ع) شوند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به دومین گروه مذهبی منحرف که با همکاری بنی امیه تشکیل شده بود، ابراز کرد: گروه دوم مرجئه بودند که که با شعار هر کس اسلام آورد مومن است به فریب و اغوای مردم می‌پرداختند که امام صادق(ع) و دیگر ائمه به شدت با این جریان فکری خلاف دین مبارزه کردند.

 

وی سومین گروه مذهبی منحرف را گروه مهدویت دانست و تصریح کرد: این گروه فرزند امام صادق(ع) به نام اسماعیل را حضرت مهدی می‌دانستند و اذعان داشتند که از زمان آن حضرت فرزند بزرگوارشان در پشت پرده غیبت به سر می‌برد این گروه شیعیان اسماعیلی را به وجود آوردند که هم اکنون در کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان و هند با حمایت انگلستان به فعالیت‌های خود ادامه می دهند.

 

فرقه اسماعیلیه تنها راه گسترش حاکمیت بنی عباس بود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به راز ماندگاری فرقه اسماعیلیه، گفت: زمانی که بنی عباس به قدرت رسید با اینکه بسیار با شیعه مبارزه می‌کرد اما از اسماعیلیان به شدت حمایت می کرد و با آنان مخالفت نمی کرد چون می‌دانست که از طریق فرقه اسماعیلیه می‌تواند امامان دیگر را منکر شود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه بنی عباس با استفاده از نفوذ اهل بیت(ع) درصدد تثبیت جایگاهی برای حکومت خود بودند، اظهار کرد: بنی عباس با طرح شعار الرضا من آل محمد قصد داشتند که حکومت را به اهل بیت(ع) پیامبر بازگردانند و مردم را برای قیام بر ضد بنی امیه آماده کنند، در حالی که بنی عباس از این فرصت به نفع خود بهره برد و بسیاری از شیعیان را قتل عام کرد.

 

وی در پایان گفت: یکی از خطرات بزرگ دین و مذهب ما وجود کسانی است که ادعای مهدویت بودن دارند، این گروه‌های ضد دینی از سوی اسرائیل، انگلیس و شبکه‌های وهابیت هدایت و حمایت می‌شوند، وظیفه ما این است که نسبت به این جریانات هوشیار باشیم تا از نفوذ و گسترش این گروه ها دچار آسیب فکری و اخلاقی نشویم./873/202/ب2

ارسال نظرات