۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۴۰۸۳۷
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

طلاب با تأسی از مکتب امام صادق پاسخگوی شبهات باشند

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با اشاره به وظیفه و نقش فراگیران مکتب امام صادق(ع) در عصر حاضر، گفت: طلاب با الگوگیری از شیوه‌های امام صادق(ع) در عرصه علمی و سیاسی همچنین با کسب مهارت در علم کلام می‌توانند پاسخگوی شبهات موجود بوده و سدی محکم در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن به شمار آیند.
 شهادت امام صادق

طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع)، گفت: دوره زندگی امام صادق(ع) مصادف با اواخر حكومت امويان و اوايل خلافت عباسيان بود.

 

وی افزود: به سبب درگیری میان این دو خاندان فرصت مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی پدید آمد و امام صادق(ع) از این فرصت در نشر معارف و احکام الهی بهره گرفت.

 

شاکری درباره این که چرا امام صادق(ع) را رئیس مذهب تشیع نامیدند، بیان داشت: امام صادق(ع) در این فرصت به دست آمده به تبیین معارف و مبانی تشیع و نشر و تبلیغ اسلام پرداخت و مشکلات فقهی و غیر فقهی دانشمندان را مرتفع ساخت و حیات تازه‌ای به اسلام و مسلمین بخشید.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر با اشاره به ایجاد شبکه وکالت از سوی امام صادق(ع)، ابراز کرد: از اهداف مهم تشکیل این سازمان، پاسخ به سوال‌های شرعی و دینی در دورترین و نزدیک‌ترین نقاط عالم اسلام و جمع وجوهات مالی و هدایا و نذورات شیعیان بود.

 

وی با اشاره به وظیفه و نقش فراگیران مکتب امام صادق(ع) در عصر حاضر، اظهار داشت: طلاب با الگوگیری از شیوه‌های امام صادق(ع) در عرصه علمی و سیاسی و همچنین با کسب مهارت در علم کلام می‌توانند پاسخگوی شبهات موجود بوده و سدی محکم در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن به شمار آیند.

 

شاکری با تاکید به نیاز و حضور مستمر طلاب در اجتماع، گفت: طلاب افزون بر اینکه در کسب علوم و معارف باید تلاشی مضاعف داشته باشند باید در زمینه رفع مشکلات رفتاری و اعتقادی افراد جامعه سعی و کوششی جهادی داشته باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ضمن با تاکید بر ضرورت و اهمیت تربیت طلاب خواهر، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمانی دیگر نیاز به طلاب خواهر در جامعه احساس می‌شود چرا که وجود طلاب خواهر افزون بر تاثیرگذاری بر افراد خانواده سبب تحول افراد جامعه نیز می‌شود./302/813/ب1

ارسال نظرات