۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۷۴۱
آیت الله مجتهد شبستری:

سازمان فنی و حرفه ای نقش قابل توجهی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مؤثری در شکوفایی اقتصاد کشور می‌تواند داشته باشد، گفت: با ارائه مهارت های فنی و حرفه ای به جوانان می توان در امر اقتصادی کشور فعال عمل کرد.
آیت الله شبستری در دیدار مسؤولان سازمان فنی و حرفه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در جمع مدیران و کارکنان اداره کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار داشت: دین اسلام یک دین تک‌بعدی نیست و در کنار معنویت مسائل مادی و معیشت انسان را نیز مدنظر دارد.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام تلاش برای کسب مهارت و تأمین معاش را یک عبادت می‌داند، ابراز داشت: در روایاتی از نبی مکرم اسلام وارد شده است که خداوند دوست می‌دارد، کسی را که صاحب حرفه است و کارگری که مشغول کار است و یک نوع هنر خاصی از خود ارائه می‌کند و صاحب پیشه است.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینکه در دین مقدس اسلام، تعلم حرفه و اشتغال به کارهای مفید به حال جامعه مورد تشویق و تمجید قرار گرفته است، ادامه داد: انسان بی‌کار و بدونِ حرفه در دین اسلام مورد مذمت قرار گرفته است و انسان کارگر و شاغل را مورد تمجید و برای کار مورد تشویق قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه استعدادهای انسان متفاوت بوده و هر انسانی باید براساس استعدادهای خود حرفه‌ای را بیاموزد، تصریح کرد: امام هادی(ع) فرمودند؛ خداوند استعداد انسان‌ها را متفاوت خلق کرده است و برای هر کس استعدادی داده است، بنابراین باید بر اساس استعدادی که دارد به حرفه و کاری روی بیاورد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به مسأله اقتصاد مقاومتی و لزوم اقدام و عمل برای تحقق آن، تصریح کرد: یکی از راهکاری‌های تحقق این امر اشاعه حرفه و یادگیری فنون مختلف برای مشاغل در جامعه است، سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند بسیار مفید عمل کند و نقش قابل‌توجهی را ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مؤثری در شکوفایی اقتصاد کشور می‌تواند داشته باشد، از متولیان امر آموزش‌های مهارتی خواست تا در کنار ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مباحث و موضوعات اعتقادی و معرفتی و فرهنگی نیز به کارآموزان و هنرآموزان ارائه کنند تا متخصصانی متعهد به جامعه تحویل داده شود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تأکید بر جدیت در امر اقتصاد مقاومتی و رفع موانع اقتصادی کشور، تصریح کرد: تعهد و تخصص باید توأمان با یکدیگر باشد، با توجه به شرایط امروز فرهنگی کار فرهنگی و اعتقادی یک ضرورت است و باید جدی گرفته شود.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبری درباره اقتصاد و با بیان اینکه در شرایط فعلی که اقتصاد کشور دچار رکود و تورم است و بیکاری بی داد می‌کند اقدامات سازمان فنی حرفه‌ای ارزنده‌تر است، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با دایره وسیعی که دارد با تشکیل کلاس‌های فی و حرفه‌ای جوانانی را آموزش  می‌دهد که وارد بازار کار شوند.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به این موضوع که جوانان تحصیل‌ کرده منتظر پشت‌میزنشینی نباشند، افزود: باید این روحیه که در بین جوانان تحصیل‌کرده وجود دارد تغییر کند و ضمن فراگیری آموزش‌های فنی و مهارت کسب‌ و کاری را برای خود ایجاد کنند و در امر اقتصادی کشور نقش ایفا کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات