۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۴۰۷۳۵

لبخند رضایت روحانی بحرینی پس از سلب تابعیت

روحانی تبعید شده بحرینی با اشاره به اینکه شیخ عیسی قاسم در بالاترین روحیه معنوی قرار دارد، تصریح کرد که علما از اینکه همانند مردم مورد ظلم و ستم قرار می گیرند، رضایت دارند.
حجت الاسلام شيخ محمد خجسته از علماي بحرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد خجسته از اعضای مجلس اسلامی علمای شیعه و از روحانیان تبعید شده بحرین در مراسمی که شب گذشته با عنوان «هجمه علیه شیعیان بحرین و هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم را متوقف کنید» از سوی علما و طلاب بحرینی ساکن قم برگزار شد، گفت: همه آنچه در بحرین می گذرد بر اساس اراده آمریکاست. اگر دولت آمریکا می خواست این ظلم را توقف کنید با یک اشاره به هدف خود دست می یافت.

 

وی افزود: رییس جمهور آمریکا که در یک ساعت می تواند حاکمان کشورهای خلیج فارس را فراخواند، با یک دستور توانایی پایان بحران در بحرین را هم دارد، اما اکتفا به محکومیت دلیل واضحی بر این است که اراده ای آمریکایی برای رخدادهای بحرین وجود دارد و آثار این کشور در بحرین کاملا روشن است.

 

این روحانی بحرینی با اشاره به اینکه اقدامات ظالمانه آل خلیفه علیه ملت بحرین به ویژه شیخ عیسی قاسم از دستور انگلیس صادر شده است، تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم امروزه در بالاترین لحظات معنوی قرار دارد و از روحیه بالایی برخوردار است. قاطعا می گویم که ایشان در این چند سال اخیر هیچگاه چنین لحظات خوبی را نگذرانده است.

 

جوانان بحرینی برای دفاع از شیخ عیسی قاسم کفن پوش شده اند

 

حجت الاسلام خجسته که از سلب تابعیت شدگان به شمار می آید، ادامه داد: هنگامی که در بحرین بودم با شنیدن خبر بازداشت و سلب تابعیت ها نگران می شدم، اما زمانی که خودم سلب تابعیت شدم لبخند رضایت بر لبانم جاری شد چرا که سختی هایی که مردم متحمل می شوند را حس کردم.

 

وی درباره تفاوت میان تجمع مردم در میدان اللؤلؤه در ابتدای انقلاب و تحصن کنونی در برابر منزل رهبر شیعیان بحرین گفت: ما با خروج از میدان اللولوه چیزی را از دست ندادیم و به همین دلیل بود که مقاومت شدیدی در برابر نیروهای امنیتی نداشتیم اما وضع در قبال شیخ عیسی قاسم متفاوت است و قشرهای مختلف مردم با تجمع در برابر منزل ایشان حاضرند جان خود را در این راه تقدیم کنند.

 

عضو مجلس اسلامی علمای شیعه از کفن پوش شدن و نوشتن وصیتنامه از سوی تحصن کنندگان خبر داد و تأکید کرد: نظام گمان می کند مردم به تدریج خسته خواهند شد اما این یک باور اشتباه است زیرا ملت از حمایت از مقدسات خسته نمی شوند و بهترین نمونه آن نیز زمانی بود که خودروهای نظامی به سمت منزل شیخ عیسی قاسم حرکت کردند که با عزیمت خیل شهروندان به سوی منزل این عالم مواجه شدند.

 

دسترسی آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم بسیار سخت است

 

این روحانی انقلابی از محاکمه شیخ عیسی قاسم به عنوان گرفتاری بزرگ برای نظام یاد کرد و بیان داشت: اگر شیخ در دادگاه حضور نیابد احتمالا حکم بازداشت شیخ عیسی قاسم صادر خواهد شد اما آیا نظام می تواند به شیخ دسترسی پیدا کند؟ زیرا این مساله در صورتی محقق می شود که دولت بر جنازه های مردم عبور کند و شیخ را بازداشت کند که بحرانی برای نظام به شمار می آید.

 

وی پادشاه بحرین را مسؤول رخدادهای این کشور دانست و عنوان کرد: محاکمه و اتهام زنی علیه شیخ عیسی قاسم بالاتر از تصمیم یک وزیر است و پیامدهای آن نیز متوجه پادشاه خواهد بود. شیخ یک شخصیت و فقیه اسلامی است و یک فقیه به یک کشور اختصاص ندارد بلکه متعلق به همه است و دفاع از ایشان نیز حق همگان به شمار می آید. نظام با این اقدامات در حال سوق دادن بحرین و منطقه به یک پرتگاه خطرناک است.

 

حجت الاسلام خجسته با اشاره به آمادگی مسلمانان خارج از بحرین برای دفاع از شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم نماد تعقل و صلح طلبی در بحرین است و اگر نظام درصدد تعرض به این نماد باشند هیچ کس نمی تواند مسالمت آمیز ماندن و تعقل انقلاب را تضمین کند. ما فرزندان بحرین هستیم و نسبت به کشور حرص داریم. ما خیرخواه وطن هستیم و با وجود هر آنچه می گذرد دولت را به تعقل فرامی خوانیم تا به خواسته های مردم گوش فرادهد و آنها را بپذیرد./980/ب931/د

ارسال نظرات