۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۷۳۱
استاد حوزه علمیه مشهد:

مبارزه با کثرت نسل منجر به اشرافی گری در جامعه شد/ ضعف دروازه بانی واردات و کمرشکن شدنِ تولید داخلی

استاد حوزه علمیه مشهدگفت: مبارزه 20 ساله با کثرت نسل منجر به تقویت روح اشرافی گری به جای ساده زیستی در کشور شد و ثمره آن حقوق های نجومی و برداشت های کلانِ امروز از بیت المال است.
حجت الاسلام رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه علمیه مشهد، پنجشنبه  هفتم مردادماه در نشست «دین، نشاط، زندگی» با تبیین رابطه تربیت و کثرت نسل با اشاره به این عبارت قرآنی «هم فیها خالدون: انسان همیشگی است» اظهار کرد: دنیا آخرین نقطه برای بهره وری انسان نیست، ممکن است انسان با مرگ تغییر منزل دهد اما زندگی او تمام شدنی نیست، تا خدا خداست، انسان هم باقی و یا بهشتی یا جهنمی است.

 

وی با بیان این که نگاه انسان در جهان هستی سازنده شخصیتش است، تصریح کرد: متأسفانه برخی دچار اشتباه هستند، به همین جهت همه تلاش خود را محدود به دنیا می کنند. دنیا نقطه پایان آدم نیست بلکه محل تأمین تدارکات انسان برای آخرت است.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی مطرح کرد: سختی و دشواری همیشه در زندگی هست؛ کثرت و عظمتی که در خیلی از این میدان ها وجود دارد نمی تواند دلیل عقب نشینی از میدان مشکلات باشد بلکه انسان باید با احساس مسؤولیت بیشتر به میدان رود تا بهره خود را ببرد.

 

فرزند کمتر؛ تفکری شرک آلود

وی افزود: در بحث تربیت فرزندان برخی به استناد اینکه تربیت فرزند سخت و دشوار است، شعارها را به این سمت تغییر داده اند که فرزند کمتر مسؤولیت کمتری دارد اما کسانی که با اتکا به آموزه های قرآنی مقابل این شعارها ایستاده اند و دعوت به تکثیر نسل کرده اند، از مسؤولیت سنگین فرزندان غافل نیستند.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی داشتن نگاه توحیدی، احساس وظیفه، ناظر به مسأله در حیطه حکومتی بودن را راهکارهای مناسبی برای گذر از دغدغه ذهنی تربیت فرزند عنوان کرد.

 

استاد حوزه علمیه مشهد در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد: اگر ممانعت از کثرت نسل را تفکر صددرصد اسلامی مطرح ندانیم ولی نگاهِ جلوگیری از فرزندآوری تفکر و نگاهی شرک آلود است، هنگام برگشت از شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» و ترغیب به فرزندآوری، عده ای معترض شدند که براساس شرایط جامعه شرک آمیز می شود که رهبر معظم انقلاب با صراحت بیان کردند ماهیت این تفکر مشرکانه است و تبلیغ آن از همان ابتدا غلط و اشتباه بود و بنده هم توبه می کنم.

 

حقوق های نجومی؛ ثمره اشرافی گری

وی با اشاره به مطرح شدن بحث تکثیر نسل در سال های اخیر و دیده نشدن حمایتی از سوی مسؤولان در این زمینه، بیان کرد: زیرساخت های هر جریانی باید فراهم شود که بتوان برای اجرای آن برنامه ریزی کرد.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی ابراز کرد: متأسفانه در دوره 20 ساله ای که مبارزه جدی با تکثیر نسل در امت ایران اسلامی شد، دشمن توانست ضربه های سنگینی به کشور بزند و به جای حل مشکل صورت مسأله را پاک کند، به همین جهت روح اشرافی گری در خیلی ها رشد کرد و به جای آن که در فضای ساده تر همگان بهره ببرند، زمینه اشرافی گری به وجود آمد که ثمره اش حقوق های نجومی، برداشت های کلان و گرفتن امتیازات آنچنانی شد.

 

وی با بیان این فرمایش رهبر معظم انقلاب که ورود اجناسی که در داخل کشور هم تولید می شود، چیزی جز تخریب نیست و سبب نبود شغل و بیکاری جوانان می شوند، اظهار کرد: مسؤولان به طور واضح و روشن باید اعلام کنند به دلیل وجود این اقلام در کشور، اجازه ورود آن ها را نمی دهیم، مصداقش نمونه خنده داری است که به تازگی روی داد و بیش از 50 میلیون کلنگ از چین وارد شد، یعنی ما توانایی تولید ابزار به این سادگی را نداریم که به واردات روی می آوریم.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر بستن مجاری که تولید داخلی از جانب دشمن تهدید می کند، تصریح کرد: وقتی واردات این چنین کمر مشاغل و تولیدداخلی را می شکند، وظیفه اصلی مسؤولان کلان نظام نسبت به اقتصاد مقاومتی در گام اول تثبیت، گام دوم ایجاد فضاهای جدید، گام سوم حمایت از کسانی که در میدان عمل می توانند ایجاد شغل کنند است به خصوص مشاغل و کارهای زود بازدهی که به سرعت می تواند عده زیادی را تحت پوشش قرار دهد.

 

وی با بیان این که نباید اجناس غیر ایرانی مصرف کنیم ولی غیرت با عقلانیت همراه است، خاطرنشان کرد: مادامی که دروازه برای ورود کالاهای خارجی باز است و به آسانی وارد کشور می شوند از طرفی ارزان تر و با کیفیت تر از کالای داخلی هم عرضه می شود، مردم به سمت کالاهای غیرایرانی روی می آوند.

 

دروازه بانی واردات

حجت الاسلام رضایی تهرانی خاطرنشان کرد: مسؤولان اگر مانع ورود کالاهای غیرایرانی شوند، طبیعی است تقاضا برای کالاهای داخلی که جوانان ایرانی با زحمت تهیه می کنند، بالا می رود و در بازار کار داخلی هم ایجاد رقابت می شود.

 

استاد حوزه علمیه مشهد تأکید کرد: باید ورود کالاهای خارجی به طور جدی دروازه بانی شود تا دیگر کالایی برای خرید وجود نداشته باشد ولی وارد کردن 270 کانتیر جنس قاچاق بیانگر ضعف دروازه بانی است.

 

یادآور می شود، سلسله نشست های «دین، نشاط، زندگی» از جمله برنامه های اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی است که هر روز پیش از اذان مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود./1308/202/ب2

ارسال نظرات