۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۷۲۸
آیت‌الله شاه‌آبادی:

ضرورت تلاش برای کسب رزق و روزی حلال/ هیچ کس قادر به تصاحب روزی دیگران نیست

آیت‌الله شاه‌آبادی در مراسم شهادت امام صادق(ع) با تأکید بر تلاش و کوشش برای کسب روزی حلال، گفت: انسان نباید غم و غصه برای روزی داشته باشد زیرا خداوند آن را تعیین کرده و دیگری نمی‌تواند آن را تصاحب کند.
شاه آبادی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم شهادت امام صادق(ع) و اجتماع مدافعان حرم با بیان حدیثی از امام صادق(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت: اگر بدانیم که رزق ما را شخص دیگری نمی‌تواند صاحب شود دیگر نگران روزی و رزق خود نخواهیم بود.

 

وی در ادامه افزود: بعضی از بازاری‌ها مدام نگران هستند که روزی‌شان از کجا خواهد آمد و چگونه باید به کسب خود ادامه دهند، در حالی که نمی‌دانند رزق و روزی آن‌ها تعیین شده است و هیچکس دیگری نمی‌تواند آن  را تصاحب کند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که انسان‌ها قدر داشته‌های خود را نمی‌دانند، تصریح کرد: متأسفانه انسان‌ها مدام به دنبال آنچه می‌دوند که خدا برایشان تضمین کرده است اما به سراغ آنچه وظیفه‌شان است نمی‌روند. می‌نشینند و غصه روزی می‌خورند و ناراحت هستند از کمبودی که وجود دارد ولی به داشته‌های خود نگاه نمی‌کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی از نعمت‌هایی که ما داریم، نعمت سلامتی است که از هر نعمتی بالاتر است. نعمت دیگر مغز است،‌ مغزی که بسیاری از دانشمندان در طول چندین سال هنوز نتوانستند به رموز آن دست پیدا کنند و متوجه شوند به چه شکل کار می‌کند.

 

آیت‌الله شاه‌آبادی به نکته دوم اشاره کرد و گفت:‌ کاری که من باید انجام بدهم،‌ شخص دیگری نمی‌تواند انجام دهد،‌ مثلا نمی‌شود من تشنه باشم اما شما آب بخورید و تشنگی من رفع شود. بعضی از این ثروتمندان در طول زندگی نماز نمی‌خوانند اما در وصیت‌نامه می‌نویسند؛ پنجاه سال برایم نماز قضا بخوانید. این نمازها هیچ فایده‌ای به حال او نخواهد داشت.

 

وی با بیان این‌که هر چقدر عمر کنیم بالاخره از دنیا می‌رویم،‌ تأکید کرد: مسلمان اگر بداند که باید از دنیا برود دیگر به سمت گناه نمی‌رود و مدام به فکر کارهای نیکو است. این فرد دیگر توبه را به تأخیر نمی‌اندازد و مانند فردی است که هر لحظه ممکن است او را به سفری بفرستند.

 

گفتنی است، جلسات مدافعان حرم به صورت مداوم در سطح شهر مشهد با دعوت از علماء و مداحان کشوری و حضور پرشور مردم شهید پرور برگزار می‌شود. در این مراسم بعد از سخنرانی آیت‌الله شاه‌آبادی،‌ مهدی مختاری از مداحان برجسته کشوری به نوحه‌خوانی و مدیحه سرایی پرداخت./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات