۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۴۰۷۲۶
استاد حوزه علمیه:

معصیت و گناه سبب افزایش طلاق در جامعه می شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افزایش طلاق در جامعه به سبب معصیت در اقتصاد، اخلاق، ارتباط و معنویت است، گفت: درمان معصیت تنها در بهبودی ارتباط انسان با خدا محقق می‌شود، زیرا روایت است اگر انسانی رابطه خود را با خدا اصلاح کند خدا رابطه او را با مخلوقات اصلاح می‌کند.
پدیده شوم طلاق 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه شامگاه پنجشنبه در حسینیه اثنی عشری شهرری، درباره آفات دوستی و ارتباط بین اعضای خانواده آسمانی با یکدیگر، گفت: آفت‌های دوستی هریک دری از درهای دوزخ است.

 

وی افزود: آفت‌های دوستی درکاتی متفاوت دارد که هر یک به نسبت آن آفت‌ها شامل دره‌های عمیق و عذاب‌هایی متفاوت می‌شود.

 

شجاعی درباره اینکه استهزاء دیگران از آفت‌های دوستی به شمار می‌رود، گفت: استهزاء به معنای مسخره کردن و دست انداختن دیگران است که موجب تحقیر و ظلم به مخاطب می‌شود، انسان مسخره کننده نباید امید به مودت دیگران داشته باشد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انجام گناه از آفت‌های دوستی محسوب می‌شود، بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: قسم به کسی که جان من در دستان او است، هیچ دونفری از هم جدا نمی‌شوند مگر به دلیل گناهی که یکی از آن دو و یا هر دو انجام داده باشند.

 

وی افزود: انسان به دو گونه درونی و بیرونی مرتکب گناه می‌شود و هر دوی آن سبب گسستگی پیوند دوستی و سبب خشم خدا می‌شود.

 

شجاعی با اشاره به اینکه معصیت الهی سبب تنفر و اطاعت موجب مودت در دوستی‌ها می‌شود، گفت: انسان مؤمن هرگز قصد نمی‌کند که محبوب قلب‌ها شود بلکه خداوند او را در بین مخلوقات محبوب می‌کند، اقامه نماز شب مودت بین زوجین را افزایش می‌دهد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوستی فاقد آفت، با ترک معصیت میسر است، ابراز کرد: افزایش طلاق در جامعه به سبب معصیت در اقتصاد، اخلاق، ارتباط و معنویت است و درمان معصیت تنها در بهبودی ارتباط انسان با خدا محقق می‌شود، زیرا روایت است اگر انسانی رابطه خود را با خدا اصلاح کند خدا رابطه او را با مخلوقات اصلاح می‌کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان حسود با عملی معصیت آمیز درصدد بهبود وضع دنیوی خود است در حالی که رابطه‌ خود را با خدا خراب می‎کند./813/202/ب2

ارسال نظرات