۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۴۰۷۲۵
استاد دانشگاه:

حیات ایمان، اخلاص در عمل است

استاد دانشگاه با بیان اینکه حیات ایمان اخلاص در عمل است، گفت: انسان مخلص همه اعمالش را برای خدا انجام می‌دهد، شیطان در گمراه کردن دیگر انسان‌ها ممکن است موفق شود اما در مورد انسان مخلص هرگز راه به جایی نمی‌برد.
نیکنام اخلاص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه شامگاه پنجشنبه در حسینیه اثنی عشری شهرری، با اشاره به اینکه وجود نازنین امام زمان(عج) از چشمان ما پنهان است ولی از ما دور نیست، گفت: حقیقت دوستی با امام عصر(عج)، در پرهیز از گناه و اشتیاق به عمل خیر معنا می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه خودسازی از ویژگی‌های انسان منتطر است، بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند: چرا مردم برای پیدا کردن راه سعادت نزد گمراهان می‌روند، در حالی که باید به ما مراجعه کنند؛ این عمل سبب رنجش اهل بیت(ع) است.

 

استاد دانشگاه با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) اقیانوس بی‌کران علم هستند، ابراز کرد: انسان متکبر هرگز حاضر نمی‌شود علم را از دیگران استمداد کند و خود را عالم به همه علوم می‌داند.

 

نیکنام آموزش در دوران جوانی را بسیار مهم دانست و گفت: یادگیری علوم در دوران جوانی همانند حکاکی بر روی سنگ است زیرا ماندگاری بیشتر دارد اما فراگیری در دوران کهولت نقش زدن برروی آب بوده و زود فراموش می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حیات عالم به دلیل وجود انسان است، بیان کرد: عالم هستی به دلیل وجود مقدس پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) خلق شد، خداوند در قرآن می‌فرماید: من همه چیز را برای تو و تو را برای خودم خلق کردم؛ حیات انسان نیز در گرو عقل اوست و این وجه تمایز حیات او با دیگر موجودات است.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: عقل، انسان را به طاعت الهی و راه سعادت سوق می‌دهد و انسان را به محضر معبود نزدیک و سعادت او را تضمین می‌کند، زیرا پذیرش و عدم پذیرش اعمال انسان بستگی به عقلی دارد که انسان در انجام امور به کار می‌گیرد.

 

نیکنام با بیان اینکه ایمان سبب حیات عقل است، اظهار داشت: پرهیز از رذائل و انجام واجبات نشان ایمان یک انسان است، اهل بیت(ع) در روایات متعددی نقل می‌کنند چیزی را که برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید و چیزی را که برای خود نمی‌خواهید برای دیگران هم نخواهید؛ این حدیث بیانگر مقدار ایمان یک انسان است زیرا ایمان در اعمال انسان متجلی می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حیات ایمان اخلاص در عمل است، انسان مخلص همه اعمالش را برای خدا انجام می‌دهد، شیطان در گمراه کردن دیگر انسان‌ها ممکن است موفق شود اما در مورد انسان مخلص هرگز راه به جایی نمی‌برد./813/202/ب2

ارسال نظرات