۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۴۰۷۲۴
حجت الاسلام پورصدری:

اجر و پاداش شهدا و جانبازان با حساب و کتاب دنیایی قابل محاسبه نیست

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان این که با محاسبات دنیایی هرگز نمی‌شود اجر و پاداش شهدا و جانبازان را حساب کرد، گفت: محاسبات دنیوی فاقد قدرت جبران ایثار و گذشت شهدا و جانبازان معزز است بلکه بهشت اجر و مزد این معامله خواهد بود.
پورصدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شفیع پور صدری، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، شامگاه پنجشنبه در همایش آینه های صبور که تجلیل از همسران جانبازان بصیر بود، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: گروهی از مؤمنان به آن عهد و پیمانی که با خدا بستند وفادار ماندند و بدان عمل نمودند و گروه دیگر از این مومنان در انتظار وفای به عهد به سر می‌برند.

 

وی افزود: گروهی از مؤمنان با نبرد در میدان حق علیه باطل با حضرت حق معامله کردند تا از دشمنان بکشند یا در راه رضای الهی کشته شوند.

 

حجت الاسلام پورصدری با اشاره به اینکه از صدر اسلام تا به امروز شجره تنومند اسلام و قرآن با خون پاک شهدا آبیاری شده، بیان داشت: قدرتمندی و استواری این شجره طیبه به سبب مجاهدت‌ها و ایثار افرادی است که با همه وجود در برابر دشمنی‌ها، کینه توزی‌ها و تلاش مذبوحانه دشمنان ایستادگی و با جان و دل از آرمان‌های مقدس اسلام دفاع کردند و در نهایت به فیض شهادت نائل آمدند.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با اشاره به گروه دیگر از این مؤمنان، ابراز کرد: قرآن کریم می‌فرماید: گروه دیگر از این مؤمنان همرزمان شهدا هستند که در انتظار شهادت به سر می‌برند.

 

وی افزود: یکی از درهای بهشت مختص مجاهدان فی سبیل الله است، حضرت علی(ع) فرمودند: آگاه باشید جهاد در راه رضای خدا دری از درهای بهشت است که خداوند آن را تنها به روی بندگان ویژه خود می‌گشاید.

 

حجت الاسلام پورصدری در اشاره به اینکه جانبازان بصیر دو چشم ظاهری خود را در طبق اخلاص قرار داده و تقدیم درگاه احدیت کردند، گفت: چشم باطنی جانبازان بصیر، روشن‌تر و درخشان‌تر از چشم ظاهری حضرت حق و عالم هستی را درک کرده و می‌بینند.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان این که با محاسبات دنیایی هرگز نمی‌شود اجر و پاداش شهدا و جانبازان را حساب کرد، اظهار داشت: محاسبات دنیوی فاقد قدرت جبران ایثار و گذشت شهدا و جانبازان معزز است بلکه بهشت اجر و مزد این معامله خواهد بود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جانبازان بصیر شهدای زنده با چشمان باطنی بینا هستند./813/202/ب2

ارسال نظرات