۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۷
کد خبر: ۴۴۰۷۲۳
استاد حوزه علمیه:

آیت الله تبریزی از مقام واقعی فقاهت برخوردار بود

استاد حوزه علمیه با بیان این که آیت الله العظمی تبریزی به معنای واقعی مقام فقاهت را داشت، گفت: ایشان در زمان آیت الله بروجردی مدرس حوزه بود و در دوران جوانی با اجتهاد به نجف رفت و 23 سال از بزرگانی بهره برود و صدها نفر از محضر ایشان استفاده کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین وحیدپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین وحیدپور استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله میرزا جواد تبریزی گفت: بر اساس آموزه های شیعه2 ویژگی عصمت و علم الهی به انبیا و اولیا داده شده که ویژگی های موهبتی به شمار می رود و به وسیله ابزار عادی به دست نیامده است.

 

وی افزود: برگزیده شدن از سوی خداوند اختصاصی به انبیا و ائمه ندارد بلکه افرادی ولو انگشت شمار داریم که به مقام برگزیده شدن و اصطفا رسیده اند، برگزیدگی آثار بسیاری دارد و یکی از ویژگی هایی که خداوند برای انسان ها برگزیده بیان می کند وراثت کتاب است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که علم الهی از ناحیه معصوم عالم را فرا می گیرد و ابزار سعادت و خوشبختی انسان ها است، اظهار داشت: تمسک به علم امام معصوم می تواند سبب نجات انسان شود، کتاب خدا علم است که در سینه ائمه طاهرین(ع) قرار دارد.

 

وی ادامه داد: این علم امام صادق(ع) است که از سوی فقها در حوزه علمیه بیان می شود، علما پیام رسان امام صادق و اهل بیت(ع) هستند که نشان دهنده پیوند امامت و فقاهت است البته مقام فقاهت با مقام امامت قابل قیاس نیست.

 

حجت الاسلام وحیدپور با اشاره به روایتی از پیام اکرم(ص) ابراز داشت: حضرت فرمودند هزار عابد به اندازه یک فقیه نمی تواند شیطان را به خشم بیاورد، فرق عابد و فقیه این است که عابد به فکر خود بوده اما فقیه به فکر دیگران و نجات امت است.

 

وی عنوان کرد:علما مربانان عقیدتی مکتب هستتند، آیت الله العظمی تبریزی به معنای واقعی مقام فقاهت را داشت؛ ایشان در زمان آیت الله بروجردی مدرس حوزه بود و در دوران جوانی با اجتهاد به نجف رفت و 23 سال از بزرگانی بهره برود و صدها نفر از محضر ایشان استفاده کردند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ایشان 30 سال نیز در قم سکنی گزیدند و حتی در روزهای تعطیل نیز محل مراجعه بودندو تعطیلی نداشتند،به تعبیر رهبر معظم انقلاب خصوصیت بارز ایشان شاگرد پروری بوده است، همچنین 65 کتاب از ایشان منتشر شده است.

 

وی اضافه کرد: آیت الله العظمی تبریزی حلقه وصل حوزه نجف و قم شد، ایشان بر مبانی و روایات احاطه کامل داشت و با گفتار و رفتار مدافع اهل بیت(ع) بود، ایشان همچنین خدمات اجتماعی نیز داشتند چون عالم باید به دین و دنیای مردم رسیدگی کند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات