۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۰۷۲۱
آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله اعرافی:

همه باید به مدیر حوزه کمک کنند/ هشدار نسبت به برداشت های ناصواب از استقلال حوزه

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیر جدید حوزه های علمیه ضمن تاکید بر لزوم حفظ استقلال حوزه های علمیه، نسبت به برداشت های ناصواب از این مساله هشدار داد.
دیدار آیت الله اعرافی با آیت الله نوری همدانی دیدار آیت الله اعرافی با آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

 

تجلیل از زحمات و خدمات آیت الله بوشهری/ آیت الله اعرافی شخصیتی کارآمد و دارای سوابق روشن مدیریتی است

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار ضمن تجلیل از خدمات ارزنده و شایسته آیت الله حسینی بوشهري مدیر سابق حوزه های علمیه از آیت الله اعرافی به عنوان یک شخصیت کارآمد و دارای سوابق مدیریتی بسیار با ارزش یاد کرد.

 

این مرجع تقلید خدمات و اقدامات آیت الله اعرافی در اداره جامعه المصطفی العالمیه را بسيار مهم و تاثیر گذار دانست و اظهار امیدواری کرد که ایشان در مسؤولیت جدید خود که بسیار مهم، خطیر و در عین حال ارزشمند است، بتوانند منشأ اقدامات ارزنده باشد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به آیت الله اعرافی گفت: امیدواریم بتوانید کارهای خوبی که در گذشته انجام شده است را تقویت کنید و تجارب ارزنده خود در عرصه موفق جامعه المصطفی را به حوزه منتقل کنید.

 

 حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه توصیه هایی خطاب به مدیر جدید حوزه های علمیه متذکر شد و گفت: نخستین مطلب این که باید برنامه جدي برای تخصصی کردن علوم در حوزه ها انجام گیرد که در دنیای امروز حوزه بتواند در عرصه های مختلف پاسخگو باشد و با توجه به هجمه دشمنان این مساله ضرورت دو چندان پیدا کرده است.

 

لزوم هجرت طلاب و فضلا از حوزه علمیه قم

دومین نکته و توصیه ای که حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به مدیر حوزه متذکر شد لزوم هجرت طلاب و عدم تمرکز در حوزه قم بود.

 

 وی در همین ارتباط از خالی شدن شهرها از علمای بزرگ اظهار نگرانی و نسبت به پیامدهای این امر هشدار داد.

 

بروز رسانی علوم حوزوی سومین توصیه حضرت آیت الله نوری همدانی به مدیر حوزه های علمیه بود، وی در این خصوص تاکید کرد: حوزه علاوه بر این که باید سنتی بودنش را حفظ کند اما باید خود را به روز کند تا بتواند به نیازهای پاسخ دهد.

 

حوزه نباید هیچ گونه وابستگی به دولت ها پیدا کند

وی با تاکید بر حفظ استقلال حوزه های علمیه، این مساله را صد درصد لازم دانست و تصریح کرد: من معتقدم که حوزه باید مستقل باشد یعنی هیچ گونه وابستگی به هیچ دولتی نداشته باشد کما اینکه تا به امروز مکرر حوزه مطالبی را به دولت ها تذکر داده و استقلال خود را حفظ کرده و این استقلال حوزه باید ادامه داشته باشد.

 

هشدار نسبت به برداشت های ناصواب از استقلال حوزه

این مرجع تقلید در عین حال نسبت به برداشت های ناصواب از استقلال حوزه هشدار داد و گفت: اگر از استقلال حوزه به دنبال جدایی حوزه از اصل نظام اسلامی باشیم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

وی بیان داشت: نظام اسلامی زاییده حوزه ها و تلاش علمای دین و روحانیت بوده لذا باید بدانیم که امروز دفاع از نظام اسلامی لازم و واجب است.

 

درباره انقلابی ماندن حوزه با هیچ کس تعارف نکنید

حضرت آیت الله نوری همدانی نکاتی را نیز درباره لزوم انقلابی ماندن حوزه متذکر شد و گفت: حوزه باید انقلابی باشد؛ دست اندرکاران حوزه درسطوح مختلف انقلابی نگه داشتن حوزه برای شان اصل باشد و در این عرصه با کسی تعارف نکنند.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه برسر سفره این اسلام و انقلاب و تشیع هستیم و برای نگه داری آن باید تلاش کرد.

 

وی افزود: حوزه زنده حوزه ای است که در مسائل مختلف ورود پیدا کند و سیاست اسلامی و انقلابی را به دنیا نشان دهد و همان راهی كه امام به ما نشان داد با قدرت و قوت ادامه دهیم که مسوولیت آن در درجه اول متوجه حوزه های علمیه است.

 

همه باید به مدیر حوزه کمک کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی بار دیگر بر کمک همه حوزویان و علما و اساتید و طلاب به مدیر جدید حوزه های علمیه در به سامان رسیدن امور تاکید کرد و اظهار داشت: اینجانب هم حمایت می کنم و هم برای موفقیت شما در این کار مهم و مقدس دعا می کنم.

 

آیت الله اعرافی نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه های خود برای اداره حوزه های علمیه ارائه کرد.

 

گفتنی است، این دیدار قرار بود هفته قبل در مشهد انجام شود اما به جهت مراجعت موقت حضرت آیت الله نوری همدانی به قم شامگاه پنج شنبه انجام شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات