۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۴۴۰۷۲۰
یکی از روحانیان بحرین:

نگرانی آمریکا از رخدادهای بحرین کاملا نمایشی است

مدیر حوزه علمیه بحرینی‎های قم از آمریکا به عنوان عامل اصلی مشکلات بحرین یاد کرد و محکومیت جنایت های آل خلیفه از سوی این کشور را نمایشی خواند.
شيخ عبدالله دقاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله دقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی های قم در مراسمی که امشب با عنوان «هجمه علیه شیعیان بحرین و هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم را متوقف کنید» از سوی علما و طلاب بحرینی ساکن قم برگزار شد، گفت: ما در برابر معادله ای قرآنی و روایی مبنی بر نابودی حاکمان ظالم قرار داریم. این یکی از سنت های حیات است که ملت ها باقی مانده و حاکمان ظالم نابود می شوند.

 

وی افزود: محاکمه شیخ عیسی قاسم را به شدت محکوم کرده و از دولت آل خلیفه می خواهیم این روند را متوقف کند چرا که این مساله نشان دهنده جنگ نظام علیه ملت بحرین است که اولین گام های سرنگونی نظام به شمار می آید.

 

این روحانی بحرینی کشتار مردم، تجاوز به نوامیس، تخریب مساجد و بازداشت علما را سبب تعجیل در سرنگونی نظام دانست و تصریح کرد: آیت الله عیسی قاسم تنها به بحرین اختصاص ندارد بلکه از علمای بزرگ اسلام است و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی حق دارند به دفاع از این عالم غیور بپردازد. دفاع از این عالم ربانی حقی متعلق به همه ملت های عربی و اسلامی است.

 

وی ادامه داد: شیخ عیسی قاسم به همه مسلمانان و اعراب تعلق دارد و همه آزادگان جهان حتی غیرمسلمان نیز بپا خواسته و از این عالم دفاع خواهند کرد.

 

آل خلیفه منتظر عواقب سنگین هجمه علیه شیخ عیسی قاسم باشد

 

حجت الاسلام دقاق، دولت را به تعقل و گفت وگو فراخواند و خاطر نشان ساخت: آیا دولت از خطرهای این هدف قرار دادن و هجمه علیه شیعیان بحرین آگاه است؟ آیا نمی داند که هجمه علیه عقاید مردم به تعجیل در سرنگونیش منجر خواهد شد؟

 

مدیر حوزه علمیه بحرینی ها تأکید کرد: اگر دولت در محاکمه و هجمه علیه شیخ عیسی قاسم پافشاری کند باید منتظر عواقب سنگین آن باشد.  شیخ عیسی قاسم نماینده زبان عقل و گفت وگو در بحرین است و اگر چنین شخصیتی از بین برود سرنگونی زبان عقل و گفت وگو فرارسیده و مطمئنا آشوب بر کشور حاکم خواهد شد. در  این صورت اوضاع از دست دولت خارج خواهد شد زیرا ملت همیشه از طاغوتگران قویتر است.

 

وی آمریکا را مشکل اصلی بحرین توصیف کرد و گفت: پیام ما به دولت آمریکا این است که شما اصل مشکل هستید و ابراز نگرانی و محکومیت شما هیچ فایده ای ندارد و شما نیز به این مساله آگاه هستید چرا که اگر واقعا تمایل داشتید هجمه علیه ملت بحرین متوقف شود واکنش نشان می دادید.

 

حجت الاسلام دقاق در پایان بیان داشت: ما در مطالبه حقوق عادلانه خود به خداوند تکیه کرده و به اراده فولادین ملت بحرین چشم دوخته ایم./980/ب931/د

ارسال نظرات