۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۴۴۰۷۱۹
یکی از روحانیان بحرین خبر داد؛

اعدام شیخ عیسی قاسم با انتساب اتهامات جدید

یکی از رهبران جمعیت الوفای اسلامی بحرین نسبت به اتهامات جدید آل خلیفه علیه رهبر شیعیان این کشور هشدار داد و تصریح کرد که نظام با این اتهامات درصدد اعدام شیخ عیسی قاسم است.
سید مرتضی السندی سخنگوی جریان الوفا الاسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی السندی از رهبران جمعیت الوفای اسلامی بحرین در مراسمی که امشب با عنوان «هجمه علیه شیعیان بحرین و هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم را متوقف کنید» از سوی علما و طلاب بحرینی ساکن قم برگزار شد، گفت: اقدام دولت جنایتکار آل خلیفه مبنی بر اتهام زنی و محاکمه شیخ عیسی قاسم از اقدامات بحران آفرین بوده که نشان می دهد این نظام بر هدف قرار دادن وی اصرار دارد.

 

وی افزود: این اقدام از مقامات عالی صادر شده و هیچ عقب نشینی در آن وجود ندارد. نظام بر خستگی مردم و انقلابیان و عقب نشینی آنها شرط بسته است و بر همین اساس در حال طولانی کردن عملیات هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم هستند و اعتقاد دارند هر اندازه زمان طولانی شود مردم نیز خسته شده و به محاکمه شیخ عیسی قاسم عادت خواهند کرد.

 

این روحانی بحرینی تصریح کرد: نظام با این مساله می خواهد محاکمه شیخ عیسی قاسم طبیعی شده و مورد پذیرش مردم قرار گیرد تا در پی آن به صدور حکم پرداخته و اتهامات دیگری نیز به ایشان منتسب کند. رسانه های نظام در حال فراهم کردن مقدمات این اتهامات هستند و مسائلی نظیر دعوت به کشتار نیروهای پلیس و حمایت از تروریست ها و تخریبکاران را به ایشان نسبت می دهند.

 

انتساب قتل 17 پلیس به شیخ عیسی قاسم

 

وی این اتهامات را بسیار خطرناک عنوان کرد و ادامه داد: اگر این اتهامات در دادگاه آل خلیفه مطرح شود احکام بسیار سنگینی نظیر اعدام در انتظار شیخ عسی قاسم خواهد بود. هم اکنون در رسانه ها مطرح می شود که 17 پلیس به دلیل سخنان شیخ عیسی قاسم کشته شده اند.

 

حجت الاسلام السندی هدف از محاکمه شیخ عیسی قاسم را سنجش عکس العمل جامعه خواند و اظهار داشت: اگر این دادگاه عادی شود اتهامات دیگری در انتظار شیخ عیسی قاسم خواهد بود. اگر عکس العمل خوبی در این زمینه صورت نگیرد شیخ در معرض خطر بزرگی قرار می گیرد.

 

عضو ارشد الوفا تاکید کرد که ملت بحرین دارای عناصر قدرت فراوانی است که اجماع گسترده قشرهای مختلف مردم از شیخ عیسی قاسم از این عناصر است که باید فعال تر و گسترده تر ادامه یابد. محاکمه شیخ به معنای محاکمه همه ملت بحرین است و این بدین معناست که هیچ شخص و گروهی از خطر هجمه در امان نیست.

 

آل خلیفه غده سرطانی است

 

وی خاطر نشان ساخت: شیخ از حریص ترین افراد برای شیوه های مسالمت آمیز است و دژ مستحکمی برای ملت است که اگر از این دژ بگذرند همه حرمت ها سرنگون خواهند شد.

 

این روحانی انقلابی نسبت به بی طرفی در قبال محاکمه رهبر شیعیان بحرین هشدار داد و گفت: اگر کسی اعتقاد دارد بی طرفی نسبت به این مساله سبب نجاتش می شود، به شدت در توهم است و ضرر بزرگی خواهد دید. آل خلیفه غده سرطانی در بحرین است و هر روزی که عدم واکنش ملت را ببینید نسبت به ظلم و طاغوت بیشتر جرأت خواهند یافت.

 

وی هدف از اعطای تابعیت به مزدوران بیگانه را جایگزین کردن ملت جدید به جای ملت بحرین توصیف کرد و افزود: این بیگانگان حتی بر اهل تسنن نیز ترجیح دارند و خدمات بیشتری به آنان تعلق می گیرد. دادگاه نیز میان این بیگانگان و اهل تسنن، به بیگانگان نزدیک تر است و حق را به آنان می دهد.

 

شیخ عیسی قاسم خط قرمز است

 

حجت الاسلام السندی ماندن آل خلیفه در قدرت را مساله اصلی نظام دانست و اظهار داشت: هجمه به این دلیل علیه شیعیان وجود دارد که آنان اغلب انقلابیان را تشکیل می دهند و مطمئنا اگر اهل تسنن نیز قیام کنند با همین جنایت ها روبرو خواهند شد. اگر امروزه به دفاع از شیخ عیسی قاسم نپردازیم، تصفیه همه رهبران و شخصیت های را خواهیم دید.

 

عضو ارشد الوفای اسلامی تعرض به شیخ عیسی قاسم را خط قرمز خواند و تصریح کرد: پیام ما به آل خلیفه  و حامیانش این است که هدف قرار گرفتن شیخ عیسی قاسم به معنای تجاوز به همه خطوط قرمز است و تعرض به ایشان به معنای ساقط شدن همه خطوط قرمز است که عواقب بسیار وخیمی برای نظام و حامیان آمریکایی و سعودی آن خواهد داشت.

 

وی در پایان تأکید کرد که صبر ملت بحرین ابدی نیست و هدف قرار دادن مردم سبب گشوده شدن دروازه های مبارزه با انگلیسی ها، آمریکایی ها،  سعودی ها و آل خلیفه خواهد شد و در این صورت هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت./980/ب931/د

ارسال نظرات