۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۴۴۰۷۰۲
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

امام صادق زیارت کربلا را زنده نگه داشتند

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با بیان این که امام صادق(ع) زیارت کربلا را زنده نگه داشتند، گفت: مکتب امام صادق(ع) در جامعه امروزی به یک مکتب جهانی تبدیل شده است که پایه گذار دین مبین اسلام است.
شهادت امام صادق(ع)

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: امام صادق(ع) پایه گذار مذهب امامیه بوده که با تشریح احادیث توانستند دین اسلام را به مردم معرفی کنند.

 

وی افزود: بیشترین روایات را از امام صادق(ع) داریم که این امام بزرگوار در بین مردم به شیخ الائمه نامیده شده است.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که امام صادق(ع) زیارت کربلا را زنده نگه داشت، اظهار داشت: مکتب امام صادق(ع) در جامعه امروزی به یک مکتب جهانی تبدیل شده است که پایه گذار دین مبین اسلام است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که امام صادق در جواب سوال دیگران مردم را به شاگردان خود ارجاع می دادند، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات بارز امام صادق در زندگی خود این است که وقت خود را بیشتر به یاد خدا و راز ونیاز صرف می کردند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری ابراز داشت: وجود چهار هزار شاگرد برای امام صادق(ع) نشان از این دارد که بزرگ ترین دانشگاه را امام صادق(ع) دارد.

 

وی بیان داشت: همه اهل بیت در مسائل سیاسی نقش های زیادی داشته و در هر زمینه ای موضع خود را به راحتی بیان کرده و از آن دفاع می کردند و بعید است که بگوییم اهل بیت در مسائل سیاسی برنامه نداشتند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که احادیث امام صادق(ع) را در زندگی خود اجرایی کنیم، اظهار داشت: کلام همه اهل بیت نور بوده و انسان ها می توانند به سبب عمل کردن به روایات اهل بیت قلب خود را نورانی کنند.

 

وی ابراز داشت: فرصت مناسب برای نشر احادیث بهترین نعمتی بود که امام صادق در زمان خود داشتند تا وقت بیشتری برای احادیث قرار دهد و به همین دلیل بوده که نسبت به دیگر امامان احادیث زیادی را به مردم گفتند.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با بیان این که زمان حیات امام صادق(ع) در اواخر عمر بنی امیه و ابتدای حکومت بنی عباس بوده، خاطرنشان کرد: مردم اگر می خواهند زندگی خوبی را برای خود برقرار کنند و بندگی خدا را کامل کنند، باید شناخت کافی را نسبت به اهل پیدا کنند.

 

وی در پایان گفت: زمانی که انسان معرفت خود را نسبت به اهل بالا ببرد در این صورت از گفته های اهل بیت پیروی می کند و اهل بیت را در زندگی خود فراموش نمی کنند./302/9707/ب1

ارسال نظرات