۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۴۰۶۸۱
شیخ نعیم قاسم:

عربستان درصدد ترسیم آینده منطقه بر اساس روابط با رژیم صهیونیستی است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد شدید از سکوت جهانیان در قبال ظلم و ستم آل خلیفه علیه ملت بحرین، آل‎سعود را پشت پرده این جنایت ها توصیف کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم همبستگی با ملت بحرین که از سوی تجمع علمای مسلمان در مجتمع حضرت مجتبی(ع) بیروت برگزار شد، گفت: حاکم بحرین به شیوه مستبدانه فعالیت می کند و به قلع و قمع مردم، تجاوز به حرمت ها، تخریب مساجد، بازداشت علما و رهبران و اندیشمندان می پردازد. همه تهمت ها نیز دیدگاه های مخالف نظام به شمار آمده و هیچ اتهام دیگری وجود ندارد.

 

وی اقدامات آل خلیفه را مغایر حقوق بشر و قوانین شرعی و انسانی عنوان کرد و افزود: همگان بدانند که بحرین مزرعه آل خلیفه نیست بلکه دارای ملت بوده و این ملت حق اظهار وجود دارد. 

 

شیخ نعیم قاسم از عکس العمل جهانیان در قبال ظلم وستم علیه ملت بحرین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: گویا آمریکا زبان خود را بلعیده است که هیچ اقدام و محکومیتی در قبال رخدادهای بحرین از خود نشان نمی دهد. این در حالی است که اگر حادثه کوچکی در منطقه ای دورافتاده رخ دهد شاهد بزرگنمایی و محکومیت های پی در پی از سوی این کشور هستیم.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: شورای امنیت نیز در قبال بحرین کور شده است و گویا بحرین در کره دیگری قرار دارد. توطئه ای بین المللی علیه بحرین شکل گرفته تا تنها نظاره گر اقدامات مستبدانه در این کشور باشند.

 

وی درباره عملکرد عربستان سعودی نیز گفت: عربستان می خواهد آینده منطقه را بر اساس روابطش با رژیم صهیونیستی ترسیم کند. این کشور در حال حماقت و قتل و تخریب بدون حساب و کتاب است و هم اکنون با دیدارهای گسترده با مقامات صهیونیستی درصدد عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی جهت تخریب مساله فلسطین و اجرای پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی است.

 

معاون دبیرکل حزب الله از آل سعود به عنوان پشت پرده اصلی حوادث بحرین یاد کرد و ادامه داد: آیا معقول است که علمای ارشد بحرین به ویژه آیت الله شیخ عیسی قاسم که الگو و نمونه ای از رحمت اسلامی و گفتمان آزاد و فعالیت های صلح آمیز به شمار می آید، مورد محاکمه قرار گیرد، جمعیت الوفاق نیز منحل و شیخ علی سلمان بازداشت شود و علما و اندیشمندان و مجاهدان خانم و آقا به دلیل مخالفت با ظلم حاکم، مورد پیگرد قرار گیرند./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات