۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۴۴۰۶۷۷
امام جمعه زرند:

آمریکا سنبل بی اعتمادی است

امام جمعه زرند با بیان اینکه آمریکا سنبل بی اعتمادی است، گفت: آمریکایی ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند، آنها نه تنها تحریم ها را بر نداشتند، بلکه تحریم های بیشتر وضع کردند از این رو نباید چشم امید به خارج از کشور و به ویژه به آمریکا داشت.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اجازه ای به دولت دادند تا در زمینه هسته ای با 1+5 مذاکراتی را داشته باشند و در این راستا هم ایران و هم طرف های مقابل تعهداتی را دادند و آنچه که بعد از برجام ما مشاهده کردیم که  ایران اسلامی به تهعدات خود عمل کرد حتی خود دشمنان و مذاکر کنندگان اعلام کردند که جمهوری اسلامی جلوتر از تهعدات خود به مفاد برجام عمل کرده است.

 

وی بیان کرد: اما طرف های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند و حتی تحریم ها برداشته نشد بلکه اموال ما را غارت کردند و مقام معظم رهبری در این راستا فرمودند «آمریکایی ها بد عهدند و امیدی به مذاکرات با آنان نیست» و در این مدت وقت کشور به بطالت گذشت و عده ای که امید داشتند با برجام مشکلات کشور حل می شود امیدشان به ناامیدی تبدیل شد.

 

امام جمعه زرند تصریح کرد: تنها راه باقی مانده این است به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشیده شود و تاریخ نشان داده است مسلمانان در هر کجا گوش به فرمان رهبر خود دادند پیشرفت کردند و در هر کجا کوتاهی از خود نشان دادند به خود ضربه وارد کردند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا سنبل بی اعتمادی است، ابراز کرد: آمریکایی ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند، آنها نه تنها تحریم ها را بر نداشتند، بلکه تحریم های بیشتر وضع کردند، نباید چشم امید به خارج از کشور و به ویژه به آمریکا داشت.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است، افزود: تنها نسخه شفا بخش کشور تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است و از استاندارن و مسؤولان خواستار تحقق بخشیدن به این امر شد.

 

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: چراغ سبز آمریکا دروغی بیش نیست، برجام یک مصداق عینی از این دروغ هاست که آمریکا در آن به تعهداتش عمل نکرد و راه برون رفت از مشکلات اقتصادی عمل به دستورات مقام معظم رهبری است و با شعار دادن در تحقق اقتصاد مقاومتی کاری از پیش نمی‌ رود بلکه باید عمل صورت گیرد.

 

وی یادآور شد: بعضی ‌ها فکر کردند که بعد از برجام، دشمنی آمریکا با ایران تمام می‌شود، اما به آمریکا نمی ‌شود دل بست و هیچ وقت با اسلام ناب آشتی نمی کند و خوبی برجام این است کسانی در داخل که به دشمنی آمریکا شک داشتند و امید دوستی داشتند، اینک دیگر به دشمنی آنها مطمئن شده اند.

 

گفتنی است، بیست و سوم تیرماه سال 1394 طرف‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پس از چند روز فشرده گفت‌وگوها، بر سر جمع بندی برجام به توافق رسیدند و پس از چندی اجرای برجام هم آغاز شد./302/9709/ب1

ارسال نظرات