۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۴۰۴۰۰
مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق اهواز:

توسعه مدارس براساس نیاز و امکانات صورت گیرد

حجت الاسلام هردان گفت: توسعه مدارس علمیه باید براساس نیاز، امکانات و بهره گیری از آراء علما و بزرگان حوزه صورت بگیرد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام عبدالصادق، هردان، مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع)، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: بازنگری اساسی در متون درسی بر طبق نیاز روز و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و علمای بزرگوار را از جمله عوامل اصلی ایجاد تحول آموزشی در حوزههای علمیه است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) با اشاره به اینکه توسعه مدارس علمیه باید نسبت به نیاز و با توجه به امکانات صورت بگیرد، افزود: علما و بزرگان به جای تأسیس مدرسه که چه بسا سبب تجمع چندین مدرسه در یک منطقه جغرافیایی محدود می­ شود؛ آراء، نظریات و امکانات خود را برای اداره مدارس موجود جمع کنند تا سبب تقویت آن­ها شوند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ارتقای علمی و آموزشی مدارس علمیه تأثیر مستقیمی در ارتقای فرهنگ دینی و تبلیغی خواهد داشت و این ارتقا اگر آمیخته با تهذیب و اخلاق باشد، می‌تواند نقش مؤثرتری در ارتقای فرهنگ دینی داشته باشد، همچنانکه تأثیر طلبه با سواد مهذب به مراتب از کم سواد غیر مهذب بیشتر است.

 

حجت الاسلام هردان با بیان اینکه از همکاری و حمایت علمای بلاد به صورت کشوری در حل مشکلات حوزه، احاطه و اطلاع کاملی ندارم، تصریح کرد: در استان خوزستان روی آرودن علما به تأسیس مدارس و تمرکز آن­ها به مدرسه ­ای خاص از مشکلات عمده و اساسی است که سبب ایجاد غفلت نسبت به سایر مدارس استان می شود.

 

این استاد حوزه در پایان اذعان کرد: تمرکز امکانات در اهواز و محرومیت اکثریت قریب به اتفاق مدارس شهرستان­ها، می تواند شاهدی بر چنین مدعایی باشد./303/9456/ب1

ارسال نظرات