۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۲۳۶
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد؛

لزوم تلاش ستادهای برگزاری نماز جمعه برای جذب نمازگزاران

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: ستادها باید بستر لازم را برای اقامه یک نماز باشکوه فراهم کرده و با اجرای برنامه ها و طرح های مختلف مردم را جذب نماز جمعه کرده و بر جمعیت شرکت کننده اضافه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ظهر امروز در نخستین همایش استانی قرارگاه های فرهنگی، بصیرتی و اخلاقی آذربایجان غربی که در مصلای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نخستین نماز جمعه کشور به دستور امام راحل در پنج مرداد سال 1358 اقامه شد و بزرگداشت و احیای این روز به معنی احیای فرهنگ اقامه نماز به عنوان ستون دین و فریضه مهم الهی است.

 

وی با بیان اینکه ستادهای اقامه نماز جمعه بازوان ائمه جمعه هستند، افزود: ستادها باید بستر لازم را برای اقامه یک نماز باشکوه فراهم کرده و با اجرای برنامه ها و طرح های مختلف مردم را جذب نماز جمعه کرده و بر جمعیت شرکت کننده اضافه کنند.

 

رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه به لزوم تشکیل جلسات هم اندیشی تحت مدیریت ائمه جمعه در طول هفته اشاره و اضافه کرد: ستادها مسؤولیت خود را تنها برگزاری نماز جمعه ندانند بلکه در طول هفته با اجرای نشست هایی نسبت به بالا بردن کیفیت نماز جمعه و افزایش نمازگزاران برنامه ریزی کنند.

 

وی به لزوم افزایش مطالعه و اطلاعات ائمه جماعت اشاره و تصریح کرد: باید خطیب جمعه متناسب با زمان و حال فعلی مردم صحبت کرده و از پرداختن به اموری که مورد نیاز مردم و مطابق با زمان نیست بپرهیزد.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی داشتن نورانیت، اخلاص، محبت به مردم و نظم را از لازمه های فردی یک ائمه جمعه دانست و گفت: در صورتی که فردی اسیر نفس بوده و فاقد تقوای لازم باشد، نمی تواند مردم را به رعایت تقوای الهی و ترس از گناهان دعوت کند.

 

وی با اشاره به لزوم همراهی ائمه جماعت و ستادهای نماز جمعه با مردم و حضور آنان در مجالس و محافل مردمی، ادامه داد: غیبت امام جمعه از مجالس مردمی در شهرها پسندیده نیست و مقصر چنین وضعی ستادهای برگزاری نماز است که وظیفه دارند ارتباط بین مردم و ائمه جمعه ها را افزایش داده و در این زمینه برنامه داشته باشند.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه مردم و مردمداری در این نظام اصل و اساس است، گفت: قرارگاه های فرهنگی تنها با حضور مردم از همه اقشار مختلف شکل گرفته و قابل اداره هستند، چون عامه مردم از نهادها و تشکل های مختلف به عنوان سربازان و لشکریان قرارگاه فرهنگی شناخته می شوند.

 

وی هیئات مذهبی را تیپ های قرارگاه فرهنگی دانست و افزود: با هیئات مذهبی برنامه ریزی کرده و ارتباط منظم برقرار کنید که جامعه فرهنگی کشور را در مساجد و محلات این هیأت ها اداره می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی به فتنه 88 و اهانت آشوبگران به عزاداری سالار شهیدان اشاره و اضافه کرد: در این واقعه هیأت های مذهبی و عزاداران تمام شهر را پر از صدای یا حسین کرده و یک دست و هم صدا موجب خوف فتنه گران شدند.

 

وی به جذب انجمن های اسلامی دانش آموزی، دانشجویی، سمن ها و تشکل های مردمی در نمازهای جمعه اشاره و ابراز کرد: به کمک تمامی نیروها اعم از حوزه های علمیه و مؤسسات قرآنی و ایثارگران و همه نهادهای فرهنگی باید به تبیین فرایض دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر به مانند نماز و روزه در جامعه پرداخت.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان به نقش رسانه ها در ابلاغ رسالات فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی بسیار تأثیرگذار است و نباید از آن غافل شد و اصحاب رسانه در این زمینه می توانند مؤثر باشند./936/202/ب2

ارسال نظرات