۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۳۸۵۲۰
نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی:

خادمان زیارت حرم ائمه اطهار در خدمت‌رسانی به زائران اهل سبقت باشند

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان شمالی از مدیران دفاتر زیارتی و خادمان زیارت حرم ائمه اطهار (ع) خواست تا در راستای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به زائران اهل سبقت از همدیگر باشند.
حجت الاسلام ابوالفضلی- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران دفاتر زیارتی استان که در محل مدیریت حج و زیارت خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اهمیت زیارت حرم ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام حسین(ع)، اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده است: «وَ بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَمْحُو مَا يَشَاءُ وَ وبِكُمْ يُثْبِتُ» و تأکید شده که خداوند به دلیل عزت و جایگاه ائمه اطهار(ع) درهای رحمت را می‌گشاید و می‌بندد و آنچه این بزرگان بخواهند محو و آنچه بخواهند پابرجا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در ادامه این زیارت آمده «وَ بِكُمْ يَكْشِفُ اللَّهُ الْكَرْبَ وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ اللَّهُ الْغَيْثَ؛ خدا به‌ وسیله شما گرفتاري‌ها را برطرف کرده و به‌ واسطه دعای شما باران نازل می‌کند»، ادامه داد: این نشان می‌دهد که آفرینش برای اهل بیت(ع) خلق شده است.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه در بین اهل بیت(ع) نیز امام حسین(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: این جایگاه ویژه به‌گونه‌ای است که از پیامبر اکرم(ص) گرفته تا حضرت مهدی(عج) همه سفارش امام حسین(ع) را کرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: عایشه می‌گوید: رسول گرامی اسلام فرمود: حسین(ع) در کربلا کشته می‌شود، هرکس او را زیارت کند ثواب یک حج و عمره همراه من به او داده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی ادامه داد: عایشه تعجب کرده و از رسول اکرم می‌پرسد: ثواب یک حج و عمره با شما؟ حضرت محمد می‌فرماید: ثواب دو حج و عمره با من و همین‌گونه سؤال و جواب ادامه می‌یابد تا اینکه رسول گرامی اسلام می‌فرماید: ثواب زیارت امام حسین (ع) برابر با ثواب 90 حج و عمره همراه من است.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در درجه نخست زیارت همراه با معرفت باشد و در ثانی توجه داشته باشیم که امام حسین (ع) در راه اسلام تمام داروندار خود را فدا کرد و وقتی خداوند بخواهد این فداکاری و ایثار امام حسین (ع) را جبران کند چنین ثوابی نیز برای زیارت مرقد مطهر او در نظر خواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام صادق(ع) زیارت کربلا معادل احیای شب قدر است، ادامه داد: همچنین این امام همام فرموده است: خداوند به زائر کربلا مباهات کرده و فرشتگان همراه این زائر هستند.

 

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه در این میان ثواب خدمت‌گزاری به زائران حرم ائمه اطهار (ع) نیز ویژه است، خاطرنشان کرد: وقتی یک زائر این میزان ثواب می‌برد، کسی که کفش زائران را نگهداری می‌کند نیز ثواب ویژه‌ای دارد، از این‌ رو باید خدمت‌گزاران زائران در خدمت‌گزاری اهل سبقت باشند.

 

وی در خاتمه از مدیران دفاتر زیارتی و خادمان زیارت حرم ائمه اطهار (ع) خواست تا در راستای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به زائران اهل سبقت از همدیگر باشند.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 935 هزار نفر جمعیت دارد و پیش از وقوع حوادث اسف‌بار حج در عربستان، همه‌ ساله از این استان قریب به هشت هزار نفر به حج عمره، حدود 700 نفر به حج تمتع و افزون بر هفت هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات