۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۸۲۹۷
حجت الاسلام مخدوم:

مسؤولان عامل فاصله طبقاتی نباشند

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به اینکه مبارزه با تجمل گرایی و اسراف وظیفه دینی همه است، گفت: حاکمان اسلامی حتی از دارایی های مشروع خود به گونه ای استفاده می کردند که تفاوتی در زندگی آنها با زندگی افراد عادی مشاهده نمی‌شد.
حجت الاسلام علی مخدوم

حجت الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ما باید در جامعه به تقویت ساده زیستی و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از امکانات بپردازیم، ابراز کرد: باید این کار انجام شود تا دیدگاه سطح پایین مردم و عموم مردم نسبت به مسؤولان بدتر نشود.

 

وی ادامه داد: فرهنگ ساده زیستی در جامعه باید به گونه ای گسترش داده شود که جوانان و نوجوانان فکر نکنند که داشتن ماشین های مدل بالا به معنای فرهیختگی است.

 

حجت الاسلام مخدوم با اشاره به اینکه خانه های آنچنانی و ماشین های مدل بالا تجمل گرایی است، ابراز کرد: جوانان و نوجوانان ما باید بدانند که اینها برای انسان ارزش محسوب نمی شوند. جوانان ما باید ارزش های دینی و معنوی را در خود تقویت کنند زیرا که اینها به او اعتبار و شخصیت می بخشند نه داشتن ماشین های مدل بالا و خانه های آنچنانی.

 

توجه به ساده زیستی در زندگی فرزندان

مدرس حوزه با بیان اینکه ساده زیستی را باید از کودکی در زندگی فرزندانمان پی ریزی کنیم، تصریح کرد: این مورد را باید به گونه ای در ذهن کودکان ترسیم کرد که استفاده از نعمت های خداوند در حد معقول خوب است.

 

وی با اشاره به اینکه مبارزه با تجمل گرایی و اسراف وظیفه دینی همه  است، گفت: این مقابله نه تنها  یک وظیفه اجتماعی است؛ بلکه به عنوان یک وظیفه معمول دینی به شمار می آید.

 

حجت الاسلام مخدوم افزود: حاکمان اسلامی حتی از دارایی های مشروع خود به گونه ای استفاده می کردند که تفاوتی در زندگی آنها با زندگی افراد عادی مشاهده نمی‌شد.

 

وی در پایان گفت:‌ با داشتن الگوهای ارزشمند در جامعه اسلامی جایی برای تجمل گرایی به معنای خاص کلمه وجود ندارد، بهترین الگو برای ساده زیستی پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) است که باید از زندگی آنها درس گرفت./875/ت302/س

 

خبرنگار: علی شمس

 

ارسال نظرات