۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۸۰۸۱
امام جمعه خوی:

حمایت از منافقان دلیل استمرار دشمنی غرب با ایران است

امام جمعه خوی گفت: اجلاس منافقان در فرانسه نشان داد دشمنی غربیان با انقلاب اسلامی همچنان ادامه و استمرار دارد و شعار مبارزه کشورهای غربی با تروریسم یک نمایش و دروغ آشکار است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری جلسه نمایشی منافقان در فرانسه با حضور نمایندگانی از آمریکا و سایر کشورهای غربی و با حمایت آل سعود، اظهار داشت: این موضوع از چند مطلب حکایت دارد که عبارتند از اینکه شعار مبارزه کشورهای غربی با تروریسم یک نمایش و دروغ آشکار است.


وی تصریح کرد: اجلاس منافقین در فرانسه نشان داد دشمنی غربیان با انقلاب اسلامی همچنان ادامه و استمرار دارد و اینکه عربستان سعودی بدون اینکه از سرنوشت صدام و حمایت او از منافقان عبرت گرفته باشد دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران را علنی کرده است.
 
انفعال حامیان تروریسم در برابر جبهه مقاومت عراق و سوریه

حجت الاسلام شکوری در ادامه خطبه دوم اظهار داشت: بر اساس گزارشات خبرگزاری ها و رسانه های منطقه ای و بین المللی در هر دو کشور عراق و سوریه جبهه مقاومت مردمی علیه تروریست های تکفیری و حامیان غربی و عربی آنان در حال پیشروی است، بطوری که شهرهای موصل در عراق و حلب در سوریه که برای تروریست ها و حامیان آنان بسیار مهم و سرنوشت ساز هستند در مرحله محاصره کامل و سقوط قرار گرفته اند و این موضوع حامیان تروریست های تکفیری را به موضع انفعال کشانده است.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه خطبه ها با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، موضوع امنیت از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داد و گفت: با توجه به ناامنی های حاکم بر نوع کشورهای منطقه و جهان؛ خدا را شاکریم که به برکت ایثارگری های فرزندان این ملت ولایی و خون پاک شهدا امنیت صد در صد بر جمهوری اسلامی ایران حاکم است و باید چنین نعمتی را قدردان باشیم.


 
شورای نگهبان و پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی

خطیب جمعه خوی با اشاره به 26 تیر ماه روز تشکیل شورای نگهبان، اظهار داشت: اگر تاریخ 38 ساله انقلاب اسلامی و نقش آفرینی های شورای نگهبان در موضوعات مختلف بویژه در انتخابات را مورد ارزیابی و تحلیل قرار بدهیم نقش محوری و اساسی آن در پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی و جلوگیری از انحراف مسیر انقلاب اسلامی کاملا روشن و مشخص می شود.


امام جمعه خوی با اشاره به 25 تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، گفت: براساس قانون متجاوز از 30 مسؤولیت سنگین در ارتباط با معلولان و سایر اقشار آسیب پذیر جامعه بر عهده بهزیستی است.


وی اضافه کرد: انتظار از عموم مردم خیراندیش این است که این مجموعه را در خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه یاری کنند.
 
نقش استعمارگران در شکست نهضت ملی ایران

مسؤول حوزه های علمیه خوی با اشاره به 30 تیر سالروز قیام ملت ایران به رهبری آیت الله کاشانی، اظهار داشت: از جمله موضوعاتی که در ارتباط با نهضت ملی نیاز به تحلیل و بررسی جدی دارد علل شکست آن است.


حجت الاسلام شکوری در ادامه به وجود آمدن اختلاف میان مذهبی ها و مـلی ها، نقش آفرینی کشورهای آمریکا، انگلستان و شوروی، انحلال مجلس شـورای ملی از سوی دکتر مصـدق، بحران اقتصادی به دلـیل وابسـته به نفت بودن کشور، وجـود استبـداد رأی در مـدیریـت دکـتر مصدق و شرارت های دربار و پایین بودن سطح آگاهی مردم را از جمله علل شکست این نهضت برشمرد./936/202/ب2

ارسال نظرات